Heel raar, neurologisch?
Heel raar, neurologisch?
Ik maak me zorgen.
Een paar maanden geleden, stond diki raar op de poten, ze tilde de ene na de andere poot op. Stond heel wankel.dat was Nadat ze geslapen had. Ik dacht ze heeft een slapende poot, even wrijven en het was over. Maar de afgelopen week gebeurt dit veel vaker. Vrijdag op een wandeling, ik dacht ze heeft ergens ingestaan. Epilepsie? Maar ze is gewoon bij haar positieven. Ze trekt haar rugje rond en staat heel instabiel of valt om. Ik vind dit heel erg eng. Na een halve minuut is het over. Morgen neem, ik contact op met de da. Vandaag twee keer gebeurt. Ze kijkt me ook heel bang aan,
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt of van gehoord?
Een paar maanden geleden, stond diki raar op de poten, ze tilde de ene na de andere poot op. Stond heel wankel.dat was Nadat ze geslapen had. Ik dacht ze heeft een slapende poot, even wrijven en het was over. Maar de afgelopen week gebeurt dit veel vaker. Vrijdag op een wandeling, ik dacht ze heeft ergens ingestaan. Epilepsie? Maar ze is gewoon bij haar positieven. Ze trekt haar rugje rond en staat heel instabiel of valt om. Ik vind dit heel erg eng. Na een halve minuut is het over. Morgen neem, ik contact op met de da. Vandaag twee keer gebeurt. Ze kijkt me ook heel bang aan,
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt of van gehoord?
Re: Heel raar, neurologisch?
Jeetje hoop toch niet dat dit iets ernstigs is
Ik ken dit verschijnsel niet
Hoop dat de dierenarts er een verklaring voor heeft
Diki is verder toch een heel actief hondje
Ik ken dit verschijnsel niet
Hoop dat de dierenarts er een verklaring voor heeft
Diki is verder toch een heel actief hondje

Ja ze is zelfs heel speels de laatste tijd.snap er niets van
Het is ook vreemd en het kan van alles zijn.
Goed dat je de dierenarts er naar laat kijken, dat is toch de persoon met meestal de antwoorden.
Goed dat je de dierenarts er naar laat kijken, dat is toch de persoon met meestal de antwoorden.
Iets neurologisch ja zou je zeggen....hopelijk weet je vandaag iets meer 

Twaalf uur bij de da. Vriendin bood spontaan aan om mee te gaan. Zo lief. Tot nu toe geen aanvalletje neer gezien. Ik vraag in ieder geval controle b12 vit.
Nee niet sloom. Maar pancreatitis dan vaak problemen met opname b12.
We zijn terug.
Er wordt bloed gecontroleerd op heel veel. Zelfs op parasieten als toxoplasmose. Mogelijk is hetceen evenwicht probleem door verkalking van gehoord beentje.
Lang binnen geweest. Lichamelijk onderzoek was helemaal goed, nergens een pijn reactie.
Bloedprikken was niet leuk, maar na afloop kregen we alledrie, da, assistente en ik een likje. En diki een brokje.
Nu afwachten op uitslagen. Bloed wordt deels opgestuurd en deels in huis gedaan.
We zijn terug.
Er wordt bloed gecontroleerd op heel veel. Zelfs op parasieten als toxoplasmose. Mogelijk is hetceen evenwicht probleem door verkalking van gehoord beentje.
Lang binnen geweest. Lichamelijk onderzoek was helemaal goed, nergens een pijn reactie.
Bloedprikken was niet leuk, maar na afloop kregen we alledrie, da, assistente en ik een likje. En diki een brokje.
Nu afwachten op uitslagen. Bloed wordt deels opgestuurd en deels in huis gedaan.
Ik hoop dat het meevalt.Ientje schreef: ↑03 nov 2025, 13:33Nee niet sloom. Maar pancreatitis dan vaak problemen met opname b12.
We zijn terug.
Ik ook.Marga. schreef: ↑03 nov 2025, 16:26Ik hoop dat het meevalt.Ientje schreef: ↑03 nov 2025, 13:33Nee niet sloom. Maar pancreatitis dan vaak problemen met opname b12.
We zijn terug.
Toxoplasmose? Eet ze weleens iets buiten dan...Ientje schreef: ↑03 nov 2025, 13:33Nee niet sloom. Maar pancreatitis dan vaak problemen met opname b12.
We zijn terug.
miauwww.....
Ja ze heeft wel kattenpoep gegeten, lang geleden. Volgens mij vindt iedere hond dat heerlijk
Eerste uitslagen zijn binnen, alles goed,,ook de b12 vitamine. De neuroloog komt dichter en dichter bij. Wachten is nog op de toxoplasmose en neospora, maar dat duurt langer want staat op kweek. Ik had op vit b12 te kort gehoopt al wist ik dat die kans erg klein was.
Toxoplasmose ligt overal, als de kattendrol allang vergaan is, zitten de beestjes nog in de grond en kunnen er jaren blijven overleven. daarom ook wordt aangeraden altijd in de tuin te werken met handschoenen aan. Ook voor de mens is het een gevaarlijk beestje.
Fijn dat de eerste uitslagen goed zijn.
Hopelijk loopt dit allemaal met een sisser af.
Hopelijk loopt dit allemaal met een sisser af.
Er is een sprankje hoop. Diki slikt voor de pancreatitis cerenia....maropitant of zoiets. Als je googlet op de werkzame stof en bijwerkingen zie je in zeldzame gevallen ataxi, convulsies, en spiertrillingen, dat is 1 op 1 wat diki zo nu en dan laat zien. Maar de da zegt dat ze dat dan eerder moet hebben.
Maar van mijn eigen apotheek hoorde ik dat bijwerkingen zeker ook later op kunnen treden. Dit medicijn geeft stapeling in het bloed en werkt in op het braakcentrum, en dat ligt jawel in de hersenen, dus ik hoop zo dat dit het is. Zit nog steeds op uitslagen te wachten.
In een x stoppen lukt niet, dan gaat ze kokhalzen en spugen, ze is verslaafd. duimen jullie mee?
Ataxie is een verstoring die coordinatie problemen geeft en evenwichtsproblemen,
Maar van mijn eigen apotheek hoorde ik dat bijwerkingen zeker ook later op kunnen treden. Dit medicijn geeft stapeling in het bloed en werkt in op het braakcentrum, en dat ligt jawel in de hersenen, dus ik hoop zo dat dit het is. Zit nog steeds op uitslagen te wachten.
In een x stoppen lukt niet, dan gaat ze kokhalzen en spugen, ze is verslaafd. duimen jullie mee?
Ataxie is een verstoring die coordinatie problemen geeft en evenwichtsproblemen,
Maar waar hoop je nou precies op?Ientje schreef: ↑12 nov 2025, 09:17Er is een sprankje hoop. Diki slikt voor de pancreatitis cerenia....maropitant of zoiets. Als je googlet op de werkzame stof en bijwerkingen zie je in zeldzame gevallen ataxi, convulsies, en spiertrillingen, dat is 1 op 1 wat diki zo nu en dan laat zien. Maar de da zegt dat ze dat dan eerder moet hebben.
Dat de Cerenia de oorzaak is?

Voor nu. De laatste uitslagen zijn ook goed. Nu stoppen, na afbouwen, vd cerenia. Heb ook bericht vd fabrikant of leverancier vd cerenia. Dit kunnen heel goed bijwerkingen zijn, die ook langere tijd na het innemen kunnen ontstaan. Als dit het is zouden de aanvalletjes minder moeten worden na stoppen. Vier Tot zes weken aankijken. Voor anti epileptica is nu geen enkele reden.
We wachten, toch behoorlijk opgelucht, af. Wordt vervolgd.
Je gaat nu dus stoppen met de Cerenia?Ientje schreef: ↑12 nov 2025, 20:42Voor nu. De laatste uitslagen zijn ook goed. Nu stoppen, na afbouwen, vd cerenia. Heb ook bericht vd fabrikant of leverancier vd cerenia. Dit kunnen heel goed bijwerkingen zijn, die ook langere tijd na het innemen kunnen ontstaan. Als dit het is zouden de aanvalletjes minder moeten worden na stoppen. Vier Tot zes weken aankijken. Voor anti epileptica is nu geen enkele reden.
Maar Diki slikt dit toch met een reden, is er iets vervangends dan?