Incontinent.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Marga.

Incontinent.

Bericht door Marga. » 14 aug 2026, 08:52

Ik weet niet gelijk waar ik dit neer moet zetten want incontinent zijn is geen ziekte (kan wel een gevolg van blaasontsteking zijn).
Ik heb al langer het vermoeden dat Lotus af en toe druppeltjes urine verliest maar ik was niet zeker.
Soms zag ik een nat plekje waar ze gelegen had maar ze had ook aan haar pootje liggen likken en dit laat soms ook een nat plekje achter.
Maar sinds eergisteren weet ik het zeker, Lotus verliest soms een druppeltje urine niet heel veel maar toch.
Ik heb eerst de ph van de urine getest die is helemaal goed.
Waarschijnlijk is de vochttablet voor het afvoeren van hersenvocht de oorzaak maar Lotus word ook tien jaar en is gesteriliseerd dit kunnen ook oorzaken zijn.
Ik wilde niet gelijk naar de dierenarts gaan, de medicijnen die daar worden voorgeschreven kunnen bijwerkingen hebben.
Ik ben voor een natuurlijke tablet gegaan, Inconti stop van Sensiharm hier over zijn echt heel veel goede reviews dus ik vind het het proberen waard.
Hierbij krijgt ze al Anal gland support en Urologist ook van Sensiharm, over beiden ben ik tevreden.
Even afwachten hoe het gaat, gelukkig is Lotus een klein hondje dus is het probleem te overzien en puppypads zijn heel handig ook voor dit soort problemen.

Corrie

Re: Incontinent.

Bericht door Corrie » 14 aug 2026, 13:36

Ben benieuwd of het helpt Marga en zoals jezegt " Lotus is klein en puppypads zijn dan zeker een uitkomst " :dogpet
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 aug 2026, 08:52

Ik ben vanmorgen met de tabletten begonnen maar gisteren heb ik maar één nat plekje gevonden.
Ik zat eerst nog te twijfelen om het nog even af te wachten voor de tablet te geven.
De warmte en veel drinken kunnen er ook mee te maken hebben.
Maar ik had al vaker natte plekjes gevonden ook als ze op schoot lag dus ik ben toch maar gelijk begonnen.
De tabletten zijn homeopathisch en er zijn geen bijwerkingen bekend dus kwaad kan het ook niet.

Ientje

Bericht door Ientje » 15 aug 2026, 13:57

Ik geef de incontinentie stop ook van sensipharm. Er is geopperd dat de blaasontstekingen zouden kunnen komen door minimale incontinentie. En de dierenarts zag wel eens wat afscheiding bij de vulva. Ik zie nooit natte plekjes of een natte onderkant bij Diki. Toch geef ik het en ze is nog steeds netjes droog. De afscheiding is weg. Of het gaat helpen voor de blaasontsteking is vanaf nu afwachten. De ab is vandaag op. Maandag controle.
Vertel je hier je ervaringen?

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2026, 14:43

Merk je al verschil? Kan bijna nog niet, maar de reviews spreken van merkbaar na een paar dagen tot weken,

Plaats reactie