Dierenarts

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Corrie

Dierenarts

Bericht door Corrie » 14 aug 2026, 14:06

Het was me het weekje wel ppffttt
Zondagavond begint Kissy ineens te huilen / gillen , ze is normaal een heel rustig hondje , sinds ze doof is is echter het geluid wat uit haar keeltje heel schel .ik schrok natuurlijk en ineens begint ze met haar kontje over de vloer te wrijven
( sleetje rijden)
Het is bekend dat haar a***lklieren altijd vol zitten , laat het door de dierenarts 2x per jaar legen maar dit heeft ze nog nooit gedaan , heb een tijdje een nat washandje er tegen aan gehouden tot ze rustig was maar later ' s nachts nog 2x
Maandagochtend dierenarts aan huis gebeld , afspraak woensdag mits ze eerder weer zo'n aanval zou krijgen dan naar de dierenkliniek. Gelukkig bleef ze rustig , dierenarts eerst een gewoon onderzoek gedaan , hart goed, oren schoon uhhhh er zit een bult bij haar oor .Maandag met kammen miets van gemerkt :surprised
Het is een cyste kan geen kwaad ze kon het doorprikken maar volgens de dierenarts zou het daarna zo weer vollopen dus niet gedaan .
Intussen is die bult gewoon weer verdwenen , wat een opluchting
Toen met verder onderzoek, ze heeft een hard / gespannen buikje en terwijl ze zo voelde begint Kissy ineens te hoesten
Wat is dat nou , nooit eerder een hoestje/ kuchje gehoord
Moet dat in de gaten houden , tot op heden niks .
Eindelijk dan wat normaal een drama is , er kwam haast niks uit , het was ook nog geen 3mnd geleden geleegd .
Nog even gewogen , iets aangekomen en dat was prima , ze mocht niet verder afvallen, vorige keer 7 2 nu 7.6 kllo
Ben eindelijk een beetje tot rust , niets meer van die eerdere verschijnselen gelukkig
' s morgens vroeg lopen we nog een lekker rondje , verder op de dag niet verder dan nodig is en zoveel mogelijk in de schaduw , merk niet echt dat ze last heeft van de hitte
Ik daarentegen kan er niet meer goed tegen
Afbeelding

Corrie

Re: Dierenarts

Bericht door Corrie » 14 aug 2026, 14:09

De dame ligt naast me

Afbeelding
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 14 aug 2026, 16:55

Gelukkig gaat het weer wat beter :blommetje
Het is ook erg warm
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 aug 2026, 08:44

Gelukkig dat er geen ernstige dingen aan de hand zijn, toch raar dat huilen/gillen misschien ouderdom.

Ientje

Bericht door Ientje » 15 aug 2026, 14:00

Oei dat is schrikken, niets gevonden gelukkig en zo te lezen heel goed nagekeken.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 aug 2026, 14:56

Dat huilen en gillen dat deed Karel ook s`nachts, niet iedere nacht overigens gelukkig maar ging door merg en been. Misschien heeft dat iets met de doofheid en het niet goed kunnen zien te maken.

Hoe gaat het nu 1 weekje later met Kissy? :xlove
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 aug 2026, 20:09

Gaat best goed weer met Kissy :wave
Ohhhh Jo-Anne, deed Kareltje dat ook :surprised echt erg hè dat geluid
Vanmiddag even weer terwijl ze in de mand bezig was , bed opmaken :gniffel
Ze zoekt me soms ,heeft ze wel gemerkt dat ik de kamer uitging maar niet dat ik weer terug ben ,ze gaat dan de gang en de slaapkamer verkennen.
Wanneer ze dan de kamer inkomt moet ik haar aandacht vangen door te bewegen , ze komt dan even voor een kroeltje en is het weer goed :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2026, 16:29

Hoe gaat het nu Corrie?

Plaats reactie