Clep-Bar vraagt zich af.....
Re: Clep-Bar vraagt zich af.....
nou werken doen we niet, pensionada
m´n gewone dingetjes in huis, niet te veel, ben niet zo´n schoonmaak type
heb wel een h.h hulp voor 1 1/2 uur per week, fijn voor de grotere klussen
besteed toch wel veel tijd aan
trouwens maandag-dinsdag en vanochtend de deur uit geweest voor boodschappen omdat er steeds veel niet is
en yes vanmorgen paracetemol bij de Etos, er stond wel 30 man vanmorgen om ff na 9 uur in de winkel
en niks afstand houden, gewoon tussen de rijen door wringen om een paar doosjes te bemachtigen
heb zelf ook maar 3 doosjes meegenomen, dat mocht, Henk gebruikt regelmatig en mag niets anders
helaas niet op visite, risico nemen we niet, m´n zus zit in de risico groep en Henk ook
zo jammer, schoondochter had voor vrijdag surprise etentje bedacht voor haar man (onze zoon) dat gaat helaas niet door
vieren het nu alleen thuis met hun kinderen want ook m´n schoondochter zit in de risico groep
andere zoon (tweeling) zou met vakantie zijn, jammer voor hun, niet door gegaan
verder lees ik een beetje en iedere dag een aflevering van een serie op t.v
en om de dag hondjes kammen
de dag is eigenlijk altijd zo om

m´n gewone dingetjes in huis, niet te veel, ben niet zo´n schoonmaak type
heb wel een h.h hulp voor 1 1/2 uur per week, fijn voor de grotere klussen
besteed toch wel veel tijd aan
trouwens maandag-dinsdag en vanochtend de deur uit geweest voor boodschappen omdat er steeds veel niet is
en yes vanmorgen paracetemol bij de Etos, er stond wel 30 man vanmorgen om ff na 9 uur in de winkel
en niks afstand houden, gewoon tussen de rijen door wringen om een paar doosjes te bemachtigen
heb zelf ook maar 3 doosjes meegenomen, dat mocht, Henk gebruikt regelmatig en mag niets anders
helaas niet op visite, risico nemen we niet, m´n zus zit in de risico groep en Henk ook
zo jammer, schoondochter had voor vrijdag surprise etentje bedacht voor haar man (onze zoon) dat gaat helaas niet door
vieren het nu alleen thuis met hun kinderen want ook m´n schoondochter zit in de risico groep
andere zoon (tweeling) zou met vakantie zijn, jammer voor hun, niet door gegaan
verder lees ik een beetje en iedere dag een aflevering van een serie op t.v
en om de dag hondjes kammen
de dag is eigenlijk altijd zo om

Verveel me eigenlijk niet ben met Luca bezig,doe een per dag iedere dag zwabber door het huis halen als dat lukt met Luca :lol:
Me medicijne heeft ik extra gehad van me huisarts daar kan ik een paar manden mee vooruit
Wandelen doe ik niet ga met Luca de tuin in kan die rennen.
Ga alleen na buiten als het echt nodig is voor de boodschappen.
En heeft tuurlijk me Paint Shop kan daar psp lesje mee maken en opdrachten
Me medicijne heeft ik extra gehad van me huisarts daar kan ik een paar manden mee vooruit
Wandelen doe ik niet ga met Luca de tuin in kan die rennen.
Ga alleen na buiten als het echt nodig is voor de boodschappen.
En heeft tuurlijk me Paint Shop kan daar psp lesje mee maken en opdrachten

Re: Clep-Bar vraagt zich af....
Dit is week 2 al voor me, omdat ik me niet goed voelde en in Brabant woon, meteen maar binnen gebleven, dat wilde ze trouwens hier (Brabant) ook.
Het lijkt sinds deze week wel elke dag zaterdag, omdat de kinderen niet weg gaan.
Normaal ga ik 5 ochtenden sporten, nu niet dus, groei dicht denk. Dat is nog niet zo, maar het voelt zo, verder mis ik mijn sportvrienden en het bijbehorende gezever :lol: .
Dus poets, wandel met hond. Vandaag en gister heel Robin haar kamer gedaan, als we weer kunnen winkelen gaan we nieuwe kast kopen en haar kamer oppimpen.
Verder kijk ik veel series, dat deed ik al, maar nu nog meer.
Ik kijk nooit geen tv meer, alleen op iPad Koreaanse series, via Viki en Netflix. Ben door die rare passie, verslaafd geraakt aan alles wat er mee te maken heeft, dus cultuur, taal (leer ik via duolingo, althans doe een poging), land, eten. Ben bevriend via Facebook met mensen met dezelfde verslaving, hebben al een keer een groepslunch gehad. Robin mijn jongste dochter heeft het ook haha, als dit ooit over gaat, dan gaan we samen naar Seoul, dat stond eigenlijk in de planning voor volgend jaar, maar of we dat halen.
Zoals ik eerder zei was de familie van mijn zwager getroffen door het Corona virus, 4 van de 5 opgeknapt, nog een zus is niet helemaal beter.
Het lijkt sinds deze week wel elke dag zaterdag, omdat de kinderen niet weg gaan.
Normaal ga ik 5 ochtenden sporten, nu niet dus, groei dicht denk. Dat is nog niet zo, maar het voelt zo, verder mis ik mijn sportvrienden en het bijbehorende gezever :lol: .
Dus poets, wandel met hond. Vandaag en gister heel Robin haar kamer gedaan, als we weer kunnen winkelen gaan we nieuwe kast kopen en haar kamer oppimpen.
Verder kijk ik veel series, dat deed ik al, maar nu nog meer.
Ik kijk nooit geen tv meer, alleen op iPad Koreaanse series, via Viki en Netflix. Ben door die rare passie, verslaafd geraakt aan alles wat er mee te maken heeft, dus cultuur, taal (leer ik via duolingo, althans doe een poging), land, eten. Ben bevriend via Facebook met mensen met dezelfde verslaving, hebben al een keer een groepslunch gehad. Robin mijn jongste dochter heeft het ook haha, als dit ooit over gaat, dan gaan we samen naar Seoul, dat stond eigenlijk in de planning voor volgend jaar, maar of we dat halen.
Zoals ik eerder zei was de familie van mijn zwager getroffen door het Corona virus, 4 van de 5 opgeknapt, nog een zus is niet helemaal beter.
-
Lise
Tja, wat doe ik. Ben druk, druk, druk. De scholen zijn dicht, maar ben de laatste dagen veel drukker met werk dan op "normale" schooldagen. Gisteren voorlopig voor het laatst mijn collega's live gezien. Vanaf vandaag vergaderen we via Teams. De studenten krijgen vanaf volgende week ook les via dit programma. Om alles op de rails te krijgen, moet er ontzettend veel werk verzet worden. De mails en uitnodigingen voor vergaderingen vliegen rond mijn oren. Daarbij ook nog studenten die bellen of mailen met vragen en toch ook wel angstig zijn. De hondjes vinden het niet erg dat vrouwtje thuis werkt, al vinden ze het wel raar dat ik bijna de hele dag achter mijn laptop zit. Tuurlijk maken we onze polder wandelingen. Vanaf morgen ga ik of 's ochtends vroeg of na 17.00 uur. We waren vanmiddag rond 14.00 uur in de polder, waar het normaal lekker rustig is, was het nu superdruk. Joggers, gezinnen aan de wandel, fietsers etc. Nee, mijn achtertuin is niet meer wat het geweest is.
Jullie weten dat ik tijdens de voorjaarsvakantie in het huis van mijn nichtje was om op haar hondjes te passen, terwijl zij met mijn zus, zwager en achterneefje op wintersport was. Jawel, in Noord-Italië. Davey, mijn achterneefje werd aan het einde van de vakantie ziek, verkouden etc., maar geen koorts. De maandag na hun terugkomst hebben we met elkaar gegeten en natuurlijk geknuffeld. Een paar dagen later werd mijn zus ziek. Keelpijn, hoesten en koorts. Volgens haar "gewoon griep" en geen Corona. Ze was echt ziek en heeft een paar dagen in bed doorgebracht. Toen zij weer opgeknapt was, werd mijn zwager ziek. Ook koorts, hoesten etc. en in bed gebleven.
Ze zijn een dikke week het huis niet uit geweest en denken nu toch ook wel dat het Corona is geweest.
Mijn nichtje die toch een dikke 12 uur met de "patiënten" in de auto heeft gezeten, is niet ziek geworden. Raar, maar waar. Ook ik, die flink met de familie geknuffeld heeft, mankeer niets. Hopelijk houden we het zo.
Jullie weten dat ik tijdens de voorjaarsvakantie in het huis van mijn nichtje was om op haar hondjes te passen, terwijl zij met mijn zus, zwager en achterneefje op wintersport was. Jawel, in Noord-Italië. Davey, mijn achterneefje werd aan het einde van de vakantie ziek, verkouden etc., maar geen koorts. De maandag na hun terugkomst hebben we met elkaar gegeten en natuurlijk geknuffeld. Een paar dagen later werd mijn zus ziek. Keelpijn, hoesten en koorts. Volgens haar "gewoon griep" en geen Corona. Ze was echt ziek en heeft een paar dagen in bed doorgebracht. Toen zij weer opgeknapt was, werd mijn zwager ziek. Ook koorts, hoesten etc. en in bed gebleven.
Ze zijn een dikke week het huis niet uit geweest en denken nu toch ook wel dat het Corona is geweest.
Mijn nichtje die toch een dikke 12 uur met de "patiënten" in de auto heeft gezeten, is niet ziek geworden. Raar, maar waar. Ook ik, die flink met de familie geknuffeld heeft, mankeer niets. Hopelijk houden we het zo.
@ Yvonne
Koreaanse series, hoe ben je daar beland ?
wel ondertiteld denk ik?
speciaal natuur of ook gewoon allerlei soorten series zoals detectives
wel leuk dat je de taal probeert te leren
fijn dat het intussen goed gaat met de familie,
waren ze getest op corona?
zo ja nu dan ook of ze vrij zijn van dat virus ?
door hoor je eigenlijk niets over
wel ondertiteld denk ik?
wel leuk dat je de taal probeert te leren
door hoor je eigenlijk niets over

@ Lise
een heel geregel voor je Lise, maar goed dat de studenten zo hun lessen kunnen volgen
gohh was je geschrokken toen je hoorde dat je fam. ziek werd na de vakantie
moesten ze geen test doen omdat ze in dat gebied op vakantie waren geweest ?
gelukkig weer beter
toch vreemd dat de één wel besmet wordt en een ander niet
gelukkig jij ook niet , hou het zo
een heel geregel voor je Lise, maar goed dat de studenten zo hun lessen kunnen volgen
gohh was je geschrokken toen je hoorde dat je fam. ziek werd na de vakantie
moesten ze geen test doen omdat ze in dat gebied op vakantie waren geweest ?
gelukkig weer beter
toch vreemd dat de één wel besmet wordt en een ander niet
gelukkig jij ook niet , hou het zo

Ja getest op Corona. Je moet nog een dag binnen blijven na de allerlaatste klachten. Geen idee of je daarna immuun bent, de een zegt van wel, maar ook daar zijn geen bewijzen van. Er is veel nog onbekend.Corrie schreef: ↑19 mar 2020, 10:28@ Yvonne
wel ondertiteld denk ik?
wel leuk dat je de taal probeert te leren![]()
door hoor je eigenlijk niets over![]()
Tsja Zuid- Korea ik wist er weinig van, maar wat een modern land is dat met veel cultuur en met respect voor elkaar, daar kunnen wij nog iets van leren. Door mijn onwetendheid had ik er een heel ander beeld bij. Series en films maken kunnen ze als geen ander, daar vallen de andere landen bij in het niet. (Parasite de film heeft laatst als eerste buitenlandse film ooit een Oscar gewonnen). Ik keek altijd Amerikaanse, Zweedse, Spaanse noem maar op series op Netflix, nu geen 1 meer, zelfs series waarbij op een nieuw seizoen zat te wachten heb ik laten vallen.
Ik heb ooit een Japanse serie aangeklikt op Netflix en dacht al snel waar kijk ik naar, maar binnen de kortste keren zat ik in het verhaal, daarna wilde ik nog zo’n serie, dat viel niet mee, daarna een Chinese serie gezien (maar Chinese taal vind ik niet mooi), daarna pas een Koreaanse serie gezien en daar ben ik daarna blijven hangen, er zijn er zoveel. De meeste hebben 16 afleveringen en dan is het klaar, geen seizoen 2 waar je een jaar op moet wachten. Ik kijk op Viki, daar staan alleen Aziatische series op, vertaald door vrijwilligers, altijd in Engels en sommige ook in Nederlands.
Ze hebben allerlei genres, maar ik ben van de romantische.
Zal er nu over ophouden, ik kan uren doorgaan :lol:
@ Loraine
wat een lekkere sausen maak jij
bij mij blijft het bij paprika, ui en gehakt
hoop dat je snel opknapt

wat een lekkere sausen maak jij
bij mij blijft het bij paprika, ui en gehakt
hoop dat je snel opknapt