Seniorenvoeding
Re: Seniorenvoeding
hier krijgen de dames geen senioren brokken
vroeger met de cavaliers ook nooit gegeven
de dierenarts van toen zei dat het echt niet nodig was
ook nooit problemen daardoor gehad
misschien anderen die het wel beter vinden en het geven
vroeger met de cavaliers ook nooit gegeven
de dierenarts van toen zei dat het echt niet nodig was
ook nooit problemen daardoor gehad
misschien anderen die het wel beter vinden en het geven

Ja ik vraag dit omdat er speciale seniorenvoeding bestaat natuurlijk, een kennis geeft het aan haar 8 jarige hond. Maar sindsdien word hij mager. Ik vroeg me af of dit voer afgestemd is op mindere energiebehoefte en zodoende minder calorieën bevat. Eigenlijk is het misschien wel weer iets commercieël dit voer. Wat zou er nou anders in zitten voor de senior.

Ik heb de vraag bij carnis gelegd.
Ik verwacht wel een reactie omdat ze vrij aktief en behulpzaam zijn op sociale media
Ik verwacht wel een reactie omdat ze vrij aktief en behulpzaam zijn op sociale media

Wanneer zijn ze senior. Gizmo eet maar 1 keer per dag, meestal zo`n bakje vlees, verwend tot op het bot.
Heeft ook nooit seniorenvoeding vroeger ook niet aan me hondjes niet aan snoesje en Doerak Fleur en Rikkie
Luca ook 1 keer per dag die krijg harde brokjes
Luca ook 1 keer per dag die krijg harde brokjes

Hier eea te lezen op hun site...
https://www.carnis.nl/nl/informatie/geperste-brokken
Ps ik heb er geen aandelen :lol: :lol: , zie alleen dat zyna en luna het heel goed kunnen verdragen.
Ps ik heb er geen aandelen :lol: :lol: , zie alleen dat zyna en luna het heel goed kunnen verdragen.

Ja goeie vraag wanneer zijn ze senior? geen idee... :roll:
Zynaluna schreef: ↑26 mar 2020, 14:57Hier eea te lezen op hun site...
![]()

Dacht vanaf een jaar of 7. Maar een grote hond is met 7 oud onze hondjes niet.
Ooit mijn toller senior voeding gegeven en inderdaad, mager. Er zit veel minder voeding en vet in senior voeding. Dan moet je dus meer geven. Want mijn toller was tot op hoge leeftijd actief, training, lopen ed.
Overigens ben ik geen fan vd tegenwoordige voeders met eiwit percentages van 28 procent of meer. Geef dan maar senioren voer, minder eiwit, maar meer dan genoeg voor een hond en je houdt dan meer kans op gezonde nieren.
Ooit mijn toller senior voeding gegeven en inderdaad, mager. Er zit veel minder voeding en vet in senior voeding. Dan moet je dus meer geven. Want mijn toller was tot op hoge leeftijd actief, training, lopen ed.
Overigens ben ik geen fan vd tegenwoordige voeders met eiwit percentages van 28 procent of meer. Geef dan maar senioren voer, minder eiwit, maar meer dan genoeg voor een hond en je houdt dan meer kans op gezonde nieren.