emotioneel

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

emotioneel

Bericht door Corrie » 04 mei 2020, 09:54

goedemorgen allemaal
ik heb me gisteren bezig gehouden met iets waar ik emotioneel van werd
een paar weken terug werd ik benaderd of ik lid wilde worden van de besloten groep " Boonstoppel (m´n meisjesnaam) ontmoetingsplek
ach ja waarom niet , een beetje rondgelezen en foto´s gekeken, stamboom wist ik al
toen werd er gevraagd of ik foto´s wilde plaatsen van onze vrij kleine tak van de fam. Boonstoppel
dus begonnen met portret fototje´s van overgroot ouders, trouwfoto van opa en oma, hun zonen en verder wat foto´s van m´n vader
staat er bij een reactie een opmerking van de oprichter van de groep, leuk toch dat je zo nog wat te weten komt van je opa van moeders kant
ik :denken wie kan dat toch zijn
blijkt het de kleinzoon van m´n jongste oom te zijn
gevraagd of hij wat meer wilde weten en foto´s wilde zien
mijn jongste oom kreeg vlak na de geboorte van z´n 2e dochtertje polio en daarvan nooit meer genezen is
het was dus logisch dat er een scheiding plaatsvond en we hebben verder nooit meer wat vernomen over die nichtjes, behalve nog een keer een schoolfoto van ze die mijn opa toegestuurd had gekregen
ik heb dus verschillende foto´s geplaatst van zijn opa, als kind en als jongeman, trouwfoto van z´n opa en oma
gevraagd of hij wel foto´s wilde zien en iets wilde horen over de tijd dat z´n opa ziek was en ja dat wilde hij wel
en tja dat brengt dan heel veel herinneringen boven
de kleinzoon was heel blij dat ik het verteld heb en de foto´s heb geplaatst want hij wist daar helemaal niets van
zijn moeder(mijn nichtje) was heel klein toen dat gebeurde en totaal geen herinneringen aan
haar moeder was weer getrouwd en zij is met nieuwe vader opgegroeid en er werd niet gepraat over het verleden
kan je nagaan dat je dan na zoveel jaren een fam. lid tegenkomt waar je het bestaan niet van weet
zijn moeder woont nu in Griekenland maar heeft geen behoefte aan verder contact
wel jammer want wij ( de dochters van de andere ooms) hebben ons altijd afgevraagd waar onze jongste nichtjes gebleven waren
maar goed ik ben dus helemaal terug gegooid in het verleden

nu weer terug naar het heden, werk aan de winkel
maar eerst

Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Re: emotioneel

Bericht door Jo-Anne » 04 mei 2020, 16:35

Wat bijzonder dat je die reactie kreeg en dat het de kleinzoon van je jongste oom bleek te zijn. En dus familie in Griekenland. Zo kom je nog eens wat te weten. Hou je contact met de kleinzoon of nog andere uit de familie die je niet meer ziet? En is er nu nog meer uit te pluizen?

Ik heb ook weleens naar dat programma op tv gekeken, gaat ook over familieverleden....

Bedankt Corrie voor het delen van je bijzondere verhaal. :blommetje
Afbeelding

Zynaluna

Re: emotioneel

Bericht door Zynaluna » 04 mei 2020, 19:43

Ow wat leuk hoor.
Afbeelding

Plaats reactie