Activet borstel
Activet borstel
Wie van jullie borstelt met een activet borstel? Ik gebruik de paarsroze maar ben er nog steeds niet echt blij mee. Wat doe ik dan toch fout.
Leg de vacht open en borstel met korte streekjes vd huid riichting de haar uiteinden. Toch iedere keer hele bosjes haar er uit en dat mag toch niet, haren uittrekken. Want verharen doen onze hondjes niet.
Ik zet zeker niet de haakjess in haar huid, bij klitten houd ik de huid goed vast zodat ik niet aan het haar trek. Klitjes zijn snel verwijderd met deze borstel. Alleen Diki heeft niet veel knoopjes, hooguit in de staart.
Merk ook dat Diki het niet fijn vindt.
Wat hebben jullie voor borstels.
Leg de vacht open en borstel met korte streekjes vd huid riichting de haar uiteinden. Toch iedere keer hele bosjes haar er uit en dat mag toch niet, haren uittrekken. Want verharen doen onze hondjes niet.
Ik zet zeker niet de haakjess in haar huid, bij klitten houd ik de huid goed vast zodat ik niet aan het haar trek. Klitjes zijn snel verwijderd met deze borstel. Alleen Diki heeft niet veel knoopjes, hooguit in de staart.
Re: Activet borstel
ik gebruik alleen een kam en daarmee komt ook wel wat haar mee
een borsteltje met van die ijzeren pinnetjes alleen als ze een klitje hebben, heb altijd het idee dat dat ding zeer doet
meestal krijg ik een klitje met m´n vingers uit elkaar
een borsteltje met van die ijzeren pinnetjes alleen als ze een klitje hebben, heb altijd het idee dat dat ding zeer doet
meestal krijg ik een klitje met m´n vingers uit elkaar

Heeeeel ver weg gooien die activet borstel en niet meer gebruiken! :mrgreen: Is niet geschikt voor Diki zijn vacht en huid.Ientje schreef: ↑16 mei 2020, 10:40Wie van jullie borstelt met een activet borstel? Ik gebruik de paarsroze maar ben er nog steeds niet echt blij mee. Wat doe ik dan toch fout.
Ik gebruik borstels met houten pinnen, en een polijstborstel. Grote grove metalen kam en een kleintje.

Houten pinnen? Wat Moet ik mij daarbij voorstellen? Ga even googlen.
Ben het met je eens, die activet is denk ik te fijn, tandjes te dicht op elkaar.
Voor de kat is tie wel mooi, maar ook de kat doe ik liever met een borstel van nijlon pinnetjes.
Ja ik heb een rare kat, wil ook altijd geborsteld worden en dan spint hij als een ronkende motor.
Ben het met je eens, die activet is denk ik te fijn, tandjes te dicht op elkaar.
Voor de kat is tie wel mooi, maar ook de kat doe ik liever met een borstel van nijlon pinnetjes.
Ja ik heb een rare kat, wil ook altijd geborsteld worden en dan spint hij als een ronkende motor.
Hierzo Ien, dit is de originele....Ientje schreef: ↑16 mei 2020, 14:04Houten pinnen? Wat Moet ik mij daarbij voorstellen? Ga even googlen.
https://www.amazon.nl/Bass-Brushesbass- ... B008D2952Q

Heeft ook een borsteltje met van die ijzeren pinnetjes en een zachte borstel vind Luca fijn
En Luca heeft niet veel klitjes en als eens heeft doe ik het ook met me handen
Kam Luca ook iedere avond toen nog klein vond die het iet leuk maar nu wel
Hij wil nog wel met de kam spelen met het borstelen

Dank jullie wel. Had een borstel een mason varken en nylon, maar de bosjes haar vielen uit. Krijg een nieuwe. Garantie. Die is heel fijn im na te borstelen.
Die houten, hoe lang zijn die pinnen. Lees er goede dingen over ook bij ontwarren.
Maar breken de pinnen niet snel? Diki heeft best lang en dik haar.
Zag ook bamboe, met bollets op de pinnetjes.
Die houten, hoe lang zijn die pinnen. Lees er goede dingen over ook bij ontwarren.
Ohh zie nu die bass borstel is bamboe.
Hihihi Luca lekker spelen met de kamTruus schreef: ↑16 mei 2020, 14:15Heeft ook een borsteltje met van die ijzeren pinnetjes en een zachte borstel vind Luca fijn
Een ijzeren pinnetjes borstel is goed als hij maar niet van die kleine bolletjes op de pinnetjes heeft!

Gèèn bolletjes op de pinnetjes, die moet je niet hebben.Ientje schreef: ↑16 mei 2020, 14:22Dank jullie wel. Had een borstel een mason varken en nylon, maar de bosjes haar vielen uit. Krijg een nieuwe. Garantie. Die is heel fijn im na te borstelen.
Nee die pinnen breken niet snel. Ik heb de mijne al 10 jaar.
Die Chris Cristensen heeft ze ook geloof ik.
Karel heeft ook dik lang haar.

Dank je wel die bolletjes gingen er ook snel af, was de borstel nog van mijn toller, hele andere vacht natuurlijk. De metalen pinnetjes vond ik erg scherp.
Ga eens zoeken. Nog nooit bij amazon besteld is dat net zoiets als alie e?
Ga eens zoeken. Nog nooit bij amazon besteld is dat net zoiets als alie e?
Waarom niet, die bolletjes? Even nieuwsgierig.
Logisch dan eigenlijk.
Die brass is inderdaad alleen bij amazon.
Christian dinges heb ik een mailtje gestuurd, hij heeft twee van die ovalen,
Zitten de pinnen bij jou vast in het bamboe of veert het nog een beetje? Dat er een kussentje onder zit?
Ik lees ook dat het goed te gebruiken is bij ontwarren en net haar niet beschadigd. En dat laatste doet de activet zeker wel volgens mij,
Zitten de pinnen bij jou vast in het bamboe of veert het nog een beetje? Dat er een kussentje onder zit?
Ik lees ook dat het goed te gebruiken is bij ontwarren en net haar niet beschadigd. En dat laatste doet de activet zeker wel volgens mij,
Nee er zit gewoon een kussentje onder waar de pinnen inzitten. Beschadigd het haar absoluut niet. Ik vind ze heel fijn. Zag deze ook nog, zien er goed uit.Ientje schreef: ↑16 mei 2020, 16:05Logisch dan eigenlijk.
https://www.trim.nl/kammen-borstels/bor ... 8-1698018/

Dank je, die ga ik meteen bestellen. Ziet er mooi uit.
Pennen zijn 1,5 cm, is dat niet aan de korte kant?
Dank je, dan bestel ik die bij trim.nl
Ik wil nu de goede bestellen, de activet was best duur. Kan ik nog zachtjes voor de kat gebruiken, dus gooi
hem niet weg.
Ik houd je op de hoogte.
Ik wil nu de goede bestellen, de activet was best duur. Kan ik nog zachtjes voor de kat gebruiken, dus gooi
Ik houd je op de hoogte.