Ike de kat

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Jo-Anne
Site Admin

Re: Ike de kat

Bericht door Jo-Anne » 02 mei 2020, 13:32

Ientje schreef:
02 mei 2020, 09:29
Afbeelding

Zo is mijn uitzicht op dit moment
Mooie kleur heeft Ike toch en lekker lui zeg leuke foto :klapklap
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 02 mei 2020, 15:27

Mooi uitzicht heeft Ike jij ben mooi Ike :cheer
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 mei 2020, 16:31

Dank jullie wel.
Ike heeft een lange staart, maar op de foto ligt die half onder de bank, staat een beetje raar zie ik nu.
Ik ga zeker contact opnemen, dank jullie wel. Altijd fijn dit meedenken.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 mei 2020, 11:37

Eind maart begonnen dit topic zie ik nu. Even een update.
Heel voorzichtig begin ik te geloven dat Ike zich beter voelt. Nog steeds pijnstilling die hij ook echt nogg nodig heeft, 1x vergeten is mauauauw.
Hij voelt wat minder botterig aan, spuugt nauwelijks meer ennnnnn hij heeft andere brokjes van trovet.
Ik ga hem nu ook een supplement geven van trovet bij artrose, proefzakje gevraagd en dat is poeder gaat door zijn blikvoer heen en het gaat zo naar binnen. Dus ik bestel dit van de week bij de medpets.glucosamine, chondroitine en nog iets. Hoop dat het gaat helpen.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 19 mei 2020, 13:43

Ientje schreef:
29 mar 2020, 09:37
Verdikkie, heel stuk getypt, alles weg
Soms komt het terug als je de CTRL toets indrukt en dan op de Z toets tikt.

:zwaai

Ientje

Bericht door Ientje » 19 mei 2020, 14:07

Dank je wel!

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mei 2020, 16:02

Ientje schreef:
19 mei 2020, 11:37
Eind maart begonnen dit topic zie ik nu. Even een update.
Heel voorzichtig begin ik te geloven dat Ike zich beter voelt. Nog steeds pijnstilling die hij ook echt nogg nodig heeft, 1x vergeten is mauauauw.
Hij voelt wat minder botterig aan, spuugt nauwelijks meer ennnnnn hij heeft andere brokjes van trovet.
Ik ga hem nu ook een supplement geven van trovet bij artrose, proefzakje gevraagd en dat is poeder gaat door zijn blikvoer heen en het gaat zo naar binnen. Dus ik bestel dit van de week bij de medpets.glucosamine, chondroitine en nog iets. Hoop dat het gaat helpen.
fijn dat het wat beter gaat met Ike :goedzo
ander voer kan best de oplossing zijn geweest , proefzakje supplement is denk ik goed voor gewrichten en botten
pijnstilling voor Ike zal misschien verder altijd nodig zijn, als het helpt prima toch
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 mei 2020, 20:58

Fijn dat het iets goed ga :love met Ike
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 mei 2020, 07:56

Dank jullie wel.

Zat van de week de hond in de tuin, gisteravond, mauw, zo,n zielig hoog mauwtje. Zat Ike in de tuin. Dat gebeurt zelden en nooit lamger dan 10 minuten want dan wil hij naar binnen. Gisteravond tv aan, dus pas gehoord toen de tv uit was.
Nu denken jullie misschien, maar mis je hem dan niet.
Nou nee. Diki ligt vaak een ujr of langer onder de bank, en Ike in de vensterbank. En ja, ik lig niet steeds op mijn knieen onder de bank te kijken, wel regelmatig, en nee ik hang ook niet steeds over de bank om achter het gordijn te kijen.
Slechte baas bedenk ik mij dan. Zal het beter in de gaten houden.
Vond het zo zielig. Ike heeft er ook wel ruim een uur gezeten, maar het was nog warm.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 mei 2020, 23:32

Ientje schreef:
20 mei 2020, 07:56
Dank jullie wel.

Zat van de week de hond in de tuin, gisteravond, mauw, zo,n zielig hoog mauwtje. Zat Ike in de tuin. Dat gebeurt zelden en nooit lamger dan 10 minuten want dan wil hij naar binnen. Gisteravond tv aan, dus pas gehoord toen de tv uit was.
Nu denken jullie misschien, maar mis je hem dan niet.
Nou nee. Diki ligt vaak een ujr of langer onder de bank, en Ike in de vensterbank. En ja, ik lig niet steeds op mijn knieen onder de bank te kijken, wel regelmatig, en nee ik hang ook niet steeds over de bank om achter het gordijn te kijen.
Slechte baas bedenk ik mij dan. Zal het beter in de gaten houden.
Vond het zo zielig. Ike heeft er ook wel ruim een uur gezeten, maar het was nog warm.
Hihihihi nee je bent geen slechte baas hoor, die twee hebben een buitengewoon goed huisje samen. Ike kan er wel tegen voor een keertje. Hij ging nergens anders heen. En het vroor niet of zo. Kan me voorstellen dat je niet constant kijkt hoor.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mei 2020, 08:34

Dank je wel, voel me dan best schuldig. Die stomme dieren lopen altijd achter mij aan, even niet opletten en er zit er eentje in de tuin. Ze kunnen beiden , dus ook de kat niet uit de tuin, dus wel veilig.
Daardoor let je ook minder op dan bij de voordeur.
Daar doe ik altijd de tussen deur goed dicht als de voordeur opengaat. Geen beestjes op straat, brrrrr.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 mei 2020, 12:44

Vanmorgen de da aan huis gehaD. Diki,s a***lklieren overvol, is ze weer even vanaf. Zo jammer dat de glandex niets deed. Ben ik vergeten te vragen of een hond slapende pootjes kan hebben, van de week immers even zo kreupel. Is weer over hoor. Kreeg complimenten, alles goed, mooi gebit, niet te dik of te dun. Yehhhh. Trots op mijn hondje.
Maar Ike ook weer gecontroleerd, urine geprikt, alles goed! Hij zag er ook beter uit, steviger, hoefde niet dikker. Proberen een ander pilletje tegen blaaskramp omdat hij toch nog steeds mauwt nadat hij op de bak is geweest, is toch pijn.
Ben blij dat dit zo kon, in coronatijd. Geen dierenvervoeer, praktijk met wachtkamer, alleen maar 1 da en die is gezond.

Corrie

Bericht door Corrie » 28 mei 2020, 13:10

fijn hoor de dierenarts aan huis :swingitbaby
vervelend toch die a***lklieren denk dat die bij de dames ook geleegd moeten worden :rooiebiet
toch vreemd dat de één er meer last van heeft dan de ander
vroeger met de cavaliertjes waren er soms 2 of 3 van de 9 die er last van hadden, kregen allemaal het zelfde te eten
Henk kon het toen zelf, het lukt hem niet meer bij de sjoetjes :woefwoef

en gelukkig met Ike ook goed, fijn dat hij beter op gewicht is
misschien dat een ander pilletje beter helpt, zo zielig als je merkt dat hij pijn heeft
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2020, 11:41

Vanmorgen de beslissing genomen om Ike in te laten slapen. De diazepam die hij sinds gisteren kreeg was uitgewerkt, weer 20 keer op de bak, niet kunnen plassen, druppeltjes. Hij kroop weg in de bijkeuken in een hoekje en was zo beroerd.
Toch nog gegeten , lekker blikje gegeven.
Bij de da was hij weer stoned vd medicatie en heeft totaal niets meegekregen van wat er gebeurde, denk ik. Hij heeft geen prikje meer gevoeld.
Da was het er volledig mee eens. We moesten naar de da toe. De da aan hus had vandaag geen tijd en ik vond het niet verantwoord langer te wachten,
Da zei. Ike heeft een chronische blaasontsteking en het komt steeds terug en we kunnen niets meer voor hem doen. Hij voelt zich beroerd en heeft geen fijn leven meer
Toch verdrietig maar ook een soort van opluchting.
Hoe Diki het gaat doen weet ik niet. Ze heeft Ike een lik gegeven roen hi in het reismandje zat en Ike mauwde heel zaxhtjes nog terug.

Corrie

Bericht door Corrie » 10 aug 2020, 14:10

wat verdrietig Ientje :cry: maar wel het beste voor Ike
het gemis zal groot zijn voor jou en Diki
sterkte met het verlies van Ike :blommetje
rust zacht Ike :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 10 aug 2020, 15:52

Afbeelding
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 10 aug 2020, 16:04

Ach Ientje, wat een verdrietig bericht. Je hebt een moeilijke, maar juiste beslissing genomen.

Sterkte voor jou en Diki.

Ik heb zo genoten van de foto's van Diki en Ike.
Dikke knuffel.

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2020, 17:26

Dank jullie wel wat een mooie kaart Corrie, dank je wel.
Het is heel raar,
Als ik naar de keuken ging, altijd ike achter mij aan en dan kwam diki ook, want ja als poezebroer wat krijgt....... nu komt er dus niets. Raar hoor,
Heel stil, en ik vind het erger dan ik vooraf dacht.

Marga.

Bericht door Marga. » 11 aug 2020, 13:02

Ook hier wil ik je sterkte wensen met het verlies van Ike. Je hebt het laatste voor hem gedaan wat je nog kon doen, hem verlost van de pijn maar dit maakt het gemis helaas niet minder.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 aug 2020, 17:37

Dank je Marga. Net diki eten gegeven die zit dan heel geduldig te wachten. En dan zit er maar eentje.....

Plaats reactie