Dag, heel soms , ik herken het van mijn vroegere hond een heidewachtel, begint Diki te snuiven, reverse sneezing, of hoe he dat noemt.
Een heidewachtel heeft een neus, maar toch had mijn hond hier last van.
De laatste maanden heeft Diki dit ook, even kopje omhoog en keeltje aaien, slik en over.
Maar is dit nu door dat een lhasa ook een kortsnuit is? Ik vind het naar om te zien.
Diki snurkt niet, kan uren lopen, hijgt niet veel, alleen bij warmte tijdens wandelen.
Reverse sneezing?
Re: Reverse sneezing?
Hoest Diki ook dan?Ientje schreef: ↑21 mei 2020, 20:41Dag, heel soms , ik herken het van mijn vroegere hond een heidewachtel, begint Diki te snuiven, reverse sneezing, of hoe he dat noemt.
Een heidewachtel heeft een neus, maar toch had mijn hond hier last van.
De laatste maanden heeft Diki dit ook, even kopje omhoog en keeltje aaien, slik en over.
Maar is dit nu door dat een lhasa ook een kortsnuit is? Ik vind het naar om te zien.
Diki snurkt niet, kan uren lopen, hijgt niet veel, alleen bij warmte tijdens wandelen.

Nee, totaal niet echt dat achterste voren niezen, ik heb het gegoogled, staat, kan geen kwaad, is door irritatie vh neusslijmvvlies, maar ik denk dan, oeps kortsnuit, help.
bij de cavaliertjes gebeurde dat ook wel, deed dan m`n hand over het neusje
ook Luna heeft het wel eens gehad
kan idd geen kwaad
ook Luna heeft het wel eens gehad
kan idd geen kwaad

Denk niet dat het iets kortsnuitigs is. Mijn cavaliertjes hadden het ook wel eens en vooral Pepper was het grovere oude model zeg maar. Gewoon ff neusje dicht, keeltje wrijven en zodra ze slikken is het meestal over.
Ik zeg meestal want Daisy heeft wel eens dat het maar blijft gebeuren. Dan raakt ze in paniek (wat het natuurlijk nog erger maakt) en dan moet ik haar echt helpen en geruststellen.
Ik zeg meestal want Daisy heeft wel eens dat het maar blijft gebeuren. Dan raakt ze in paniek (wat het natuurlijk nog erger maakt) en dan moet ik haar echt helpen en geruststellen.
Zoals gezegd mijn heidewachtel had het vroeger ook, dat is echt geen kortsnuit. Gelukkig te horen wat jullie zeggen.
Reverse Sneezing komt regelmatig bij kleine honden voor, veel chihuahua's hebben er last van het word dan ook wel chihuahuahoest genoemd.
Lotus heeft er ook last van, bij haar ontstaat het ook wel als haar keel geïrriteerd is door allergie. Zij blijft er dan vaak in hangen en moet naar de da als het een uur duurt, dan krijgt ze een injectie om de prikkel op te heffen anders raakt ze uitgeput. Als Lotus er een beetje last van heeft komt ze gelijk naar mij toe omdat ze weet dat ik mijn hand even over haar neus leg en haar keel masseer. Ik heb geen idee of ze komt omdat ze de aandacht leuk vind of omdat mijn handelingen haar verlichting geven. Het klinkt heel vervelend maar het is gelukkig niet gevaarlijk.
Lotus heeft er ook last van, bij haar ontstaat het ook wel als haar keel geïrriteerd is door allergie. Zij blijft er dan vaak in hangen en moet naar de da als het een uur duurt, dan krijgt ze een injectie om de prikkel op te heffen anders raakt ze uitgeput. Als Lotus er een beetje last van heeft komt ze gelijk naar mij toe omdat ze weet dat ik mijn hand even over haar neus leg en haar keel masseer. Ik heb geen idee of ze komt omdat ze de aandacht leuk vind of omdat mijn handelingen haar verlichting geven. Het klinkt heel vervelend maar het is gelukkig niet gevaarlijk.