Daisy

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Jolanda

Daisy

Bericht door Jolanda » 06 jun 2020, 11:32

Daisy is al langer aan het afvallen. Dit leek even stabiel te zijn, maar helaas toch weer 2 ons er af.
Ze is ook regelmatig wat misselijk en gewoon niet zo fit als ze was. Ook 's nachts soms ineens in totale paniek zonder aanwijsbare reden.
Oke ik weet dat ze wat ouder is maar toch....
Afgelopen donderdag bij de dierenarts geweest en aan de buitenkant (en voelen van de organen) kon ze zo niks vinden. Ja haar huidje en de allergie spelen flink op, dus kuur prednison.
Bloed afgenomen en daar werd ik gisteravond over gebeld. Haar leverwaarden zijn verhoogd, er is er ééntje 106 (weet niet welke, heb net gebeld en gevraagd of ze de uitslag door willen mailen) en omdat ze verder niks kan vinden en ze vaker gezien heeft dat er dan toch een probleem met de lever is, zal er vrijdag een echo gemaakt worden.
Pffff ik kan wel janken, ben zo bang om haar kwijt te raken :cry:
Pepper mijn cavje kreeg leverproblemen (oke die waardes waren zo hoog die waren niet meer te meten) en zij was binnen no time weg en dat spookt nu steeds door mijn hoofd.

Corrie

Re: Daisy

Bericht door Corrie » 06 jun 2020, 12:32

jakkes wat een naar bericht Jolanda :cry:
die paniek aanvallen ook zo vreemd :(
nadat je dat met Pepper hebt meegemaakt kan ik me voorstellen dat je in paniek bent
ff goed janken mag hè, dat lucht op
geef de moed niet op, misschien toch iets anders en kan er nog wat aan gedaan worden
´t duurt nog even voordat er een echo gemaakt kan worden, hou je goed intussen :blommetje
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 jun 2020, 14:23

Nou is de dierenarts sinds een tijdje op zaterdag niet meer open. Maar ik heb toch gebeld (was gisteren vergeten te vragen of ze de uitslagen wilde mailen) en ze namen op en zouden de bloeduitslagen doormailen.
Nou belde Gerda (de dierenarts) net op want ze kreeg de mail terug. Meteen even met haar gesproken en ook mijn angst verteld door mijn ervaring met Pepper en haar leverproblemen en zij was heel snel weg.
Was niet nodig want Daisy is niet ziek (oke valt af en vacht is dun, soms misselijk), eet goed, drinkt normaal en haar ontlasting is ook helemaal in orde.
De waarde die 106 is moet normaal onder de 78 zitten. Maar ook al vind ik de 106 dan veel hoger, het is een lichte verhoging. Maar omdat er verder niks gevonden is en ze geen risico wil nemen gaan we voor die echo. Ben zo blij met deze dierenarts, ze neemt altijd de tijd en niks is te veel en Daisy is zo dol op haar.
Ik kan er vrijdag niet bij blijven (de ruimte is te klein) maar ik mag gewoon op haar wachten. Na het gesprek met Gerda ben ik een stuk geruster. Ik maak me nog steeds druk en nog steeds zorgen...gaat tenslotte wel om mijn hondenkindje, mijn alles. Maar de mega stress en angst is grotendeels weg. Nu nog ongerust, maar zal wel weer wat slapen kunnen denk ik.

Lise

Bericht door Lise » 06 jun 2020, 14:30

Fijn dat je wat gerustgesteld bent. Ik snap dat je je zorgen maakt, het gaat tenslotte wel om jouw hond. Zeker door je ervaring met Pepper ben je nu extra alert en bezorgd. Hou je haaks.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 jun 2020, 14:40

Ja inderdaad. Zo fijn dat Gerda dat ook begreep.

Bedankt Corrie en Lise :love

Fijn ook om hier mijn zorgen te mogen delen

Corrie

Bericht door Corrie » 06 jun 2020, 15:42

fijn dat je gerustgesteld bent door je dierenarts :) , niet goed voor je al die stress
een goede band met je dierenarts is belangrijk :ok had ik in Axel ook
in Spanje de eerste 7 jaren ook, was een Nederlander en z`n vrouw was assistente
daarna een praktijk met verschillende dierenartsen (Spaans, Engels en een Nederlands sprekende arts) dat was minder
ook hier verschillende dierenartsen, moeilijk om een band mee te krijgen, gelukkig nog geen nare dingen met m´n lieffies
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 06 jun 2020, 15:51

Mijn vorige dierenarts (nou ja dierenkliniek dus ook meerdere maar had meestal dezelfde) heeft beide meiden bijna het leven gekost. Dus mijn vertrouwen in dierenartsen was echt tot het nulpunt gedaald.
Maar deze heeft het echt helemaal hersteld. Ik ga met een gerust hart naar haar toe, vertrouw de vaste assistentes ook (er loopt één nieuwe en dat is een domme doos haha en ze mag vaak ook alleen schoonmaken enzo) en als zij iets zegt dan geloof ik haar. Oke ik duik er zelf ook nog in maar ik vraag me niet zoals bij mijn vorige steeds af of het wel klopt...
Ze is ontzettend druk, ook veel klanten die bij mijn vorige dierenarts vandaan komen, net als ik en zelf één van haar assistentes komt daar vandaan hahaha. De tijden dat ze open is zijn korter geworden maar ze werkt nog uren daarna door en ook vandaag zou ze dicht zijn maar ze nam gewoon op en belde me terug enz. Is echt iemand die hart voor de dieren heeft en soms vraag ik me af hoe ze het vol houdt.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 jun 2020, 19:59

Schildklierwaardes ook gecontroleerd? Afvallen, dunne vacht?

Jolanda

Bericht door Jolanda » 07 jun 2020, 07:57

Weet ik eigenlijk niet. Ik word niet veel wijs uit de uitslagen. Heb ze naar Marco's zus gestuurd.
Maar wat ik over schildklier bij honden kon vinden staat steeds dat ze dik worden...?

Marga.

Bericht door Marga. » 07 jun 2020, 10:53

Fijn dat je dierenarts je wat gerust heeft kunnen stellen, ik hoop dat de uitslag van de echo goed is. Niets beter dan een dierenarts waar je vertrouwen in kunt hebben.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2020, 15:31

Jolanda schreef:
07 jun 2020, 07:57
Weet ik eigenlijk niet. Ik word niet veel wijs uit de uitslagen. Heb ze naar Marco's zus gestuurd.
Maar wat ik over schildklier bij honden kon vinden staat steeds dat ze dik worden...?
Bij een te langzame werking, dik en sloom.
Te snel afvallen en dunner wordend haar. Maar er zijn veel meer redenen voor afvallen hoor.
Hoop dat het snel duidelijk wordt.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 07 jun 2020, 18:16

Marga, dat hoop ik ook. Dank je.

Ahhh ja Ientje, te snel... zou kunnen. Ik ga het vrijdag in ieder geval vragen. Dank je voor het meedenken :goedzo :love

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 jun 2020, 12:07

Nou de echo is een dagje uitgesteld.
Ik kreeg telefoon met de vraag of ik het goed vond om te verzetten want er was een spoedgeval. Een kat was uit het raam gevallen en moest met spoed geopereerd worden. Nu dat hoef je aan mij niet te vragen, lijkt me nogal logisch dat dat voor moet gaan. Helemaal blij want dan konden ze meteen beginnen met de operatie.
Nu moet ik morgen om 12:45 met Daisy daar zijn. Duimen jullie nog even door en aub ook dat het onweer pas na de echo begint. Want Daisy is daar zo bang voor dat de echo dan niet gaat lukken.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 jun 2020, 18:56

natuurlijk blijven we duimen voor Daisy :woefwoef :love
hou je goed morgen en hopen het beste voor je lieffie

ben benieuwd of het ook goed is gekomen met de kat
uiteraard gaat zo´n noodgeval voor
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 jun 2020, 19:03

Dank je :love

Ja ik hoop ook dat het goed gekomen is met de kat. Moet je toch niet aan denken. Vroeg me wel af of er nou echt mensen zouden zijn die nee zouden zeggen... Ze vroegen het echt, of ik het goed zou vinden om te verzetten. Lijkt me toch niet nodig om te vragen, zoiets hoort gewoon voor te gaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 13 jun 2020, 09:10

Wij duimen ook mee, veel ssuces.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 jun 2020, 14:01

Nou lever en glablaas ed zagen er mooi uit. Dus dat is helemaal in orde :dance
Daisy krijgt nu voor de paniek s nachts homeopatische korreltjes. Elke avond 5 korreltjes. Ff een week en dan weer contact.
Ze was weer wat afgevallen. Dus nu tussen de middag een extra maaltijdje van brokjes. Kijken of dat wat helpt. Tja alles wat ze krijgt is natuurlijk super mager.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 jun 2020, 15:44

Ze is wel vrij licht maar misschien gaat de medicatie wat doen. Ik hoop het zo. Ze mag natuurlijk ook niet zomaar alles eten. Ahw lieve Daisy vraag me toch zo af waar die angstaanvalletjes vandaan komen s`nachts. :rooiebiet

Geef haar maar een dikke knuff, misschien zit ze wel lekker buiten :xlove
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 jun 2020, 15:54

Nee we zitten binnen. Buiten is het zo heet (27 graden ruim) en benauwd. Heb haar net gewassen, er zat nog van die gel in haar vacht. Ze hebben trouwens mooi en weinig geschoren.
De homeopatische korreltjes zijn voor dr nacht angsten. Aanpassen van haar eten gaat hopen we zorgen voor iets meer gewicht.
Volgende week weer even overleggen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 jun 2020, 16:07

Ja veel te warm natuurlijk om buiten te zijn, hier ook klam en benauwd zonnig weer. Het schijnt nogal noodweer te gaan worden. Ben ik niet zo kapot van karel is bang van onweer. :cry:
Afbeelding

Plaats reactie