a***lklieren
a***lklieren
Vandaag de dderenarts geweest , weer verstopte anaalklkeren, was nu 2 maanden geleden. Kreeg een goedkope tip. Lepeltje brinta door het eten. Ik ga het proberen. Klieren waren niet ontstoken, dat was wel fijn.
Re: a***lklieren
Beroerd is dat hè, L & K hebben daar ook last van
Gelukkig maar 1x per jaar legen, bij Kissy het ergst, ook moeilijk te legen
Ben benieuwd of het helpt de Brinta,moet je dat zo geven of eerst weken
Gelukkig maar 1x per jaar legen, bij Kissy het ergst, ook moeilijk te legen
Ben benieuwd of het helpt de Brinta,moet je dat zo geven of eerst weken

Ja, dat vroeg ik ook, weken, maar nee, gewoon een eetlepeltje over het voer. Nu zijn dat droge brokken, dus ik denk dat met een beetje water eroverheen misschien de brinta wat blijft plakken.
Ik denk dat kleine hondjes hier toch meer last van hebben dan grote honden.
Voer jij je honden brokken of rauw vlees?
Ik denk dat kleine hondjes hier toch meer last van hebben dan grote honden.
Voer jij je honden brokken of rauw vlees?
Bij een kennis van mij met cavjes geeft ze gedroogde worteltjes (met of zonder bietjes, je hebt twee soorten) van olewo over het eten. Even weken en er over heen en klaar.
Inmiddels zag ik dat meer cavjes dit krijgen en het helpt goed blijkbaar.
Ik leeg ééns in de zoveel tijd de a***lklieren bij mijn dames, maar gelukkig hier nog geen ellende. Mijn meisjes krijgen trouwens doordeweeks kvv en in het weekend brokjes.
Inmiddels zag ik dat meer cavjes dit krijgen en het helpt goed blijkbaar.
Ik leeg ééns in de zoveel tijd de a***lklieren bij mijn dames, maar gelukkig hier nog geen ellende. Mijn meisjes krijgen trouwens doordeweeks kvv en in het weekend brokjes.
Die krijgt Diki dus ook, die worteltjes. Zouden de bietjes ook helpen, mmmmmm zat bij de laatste levering een proefzakje, heb ik weggegooid....., dom dus.
Schijnt een zakje te zijn waar beiden in zitten ofzo?
Ik heb geen idee, zag het bij de cavaliertjes regelmatig voorbij komen en vanmorgen even de naam opgezocht voor hier. Zelf nog nooit gebruikt.
Ik heb geen idee, zag het bij de cavaliertjes regelmatig voorbij komen en vanmorgen even de naam opgezocht voor hier. Zelf nog nooit gebruikt.
Heb ik die ook? a***lklieren? Voel niks in ieder geval...
Heb je dat al geprobeerd met die haver over de brokjes van Diki? Lijkt me toch wel droog, maar ze eten het meestal wel haver. En misschien werkt het....
Door een juiste voeding worden de a***lklieren vanzelf uitgedrukt. De juiste voeding is in dit geval een rauwe vleesvoeding met gemalen bot als calciumbron, waarbij de hoeveelheid bot hoog genoeg is voor de hond om de a***lklieren uit te drukken. Bot maakt de ontlasting namelijk harder, waardoor de a***lklieren vanzelf uitgedrukt worden.
Ook bij darmklachten helpt het vaak om rauwe vleesvoeding te geven. Energique (een merk van rauwe vleesvoeding) heeft onderzoek gedaan onder 200 honden met huid- en/of darmklachten, waarbij 80% van de huidklachten en 100% van de darmklachten waren opgelost door het geven van rauwe vleesvoeding. Welk merk het beste is verschilt per hond, maar bij een hond met gevoelige darmen wel een merk zonder graan kiezen.
Door een juiste voeding worden de a***lklieren vanzelf uitgedrukt. De juiste voeding is in dit geval een rauwe vleesvoeding met gemalen bot als calciumbron, waarbij de hoeveelheid bot hoog genoeg is voor de hond om de a***lklieren uit te drukken. Bot maakt de ontlasting namelijk harder, waardoor de a***lklieren vanzelf uitgedrukt worden.
Ook bij darmklachten helpt het vaak om rauwe vleesvoeding te geven. Energique (een merk van rauwe vleesvoeding) heeft onderzoek gedaan onder 200 honden met huid- en/of darmklachten, waarbij 80% van de huidklachten en 100% van de darmklachten waren opgelost door het geven van rauwe vleesvoeding. Welk merk het beste is verschilt per hond, maar bij een hond met gevoelige darmen wel een merk zonder graan kiezen.

Ja rauwe voeding, ik kan het niet geven. Diki heeft mooie stevige keutels, 2x per dag, nooit diaree of zachte ontlasting. De brinta komt vandaag. Ben benieuwd.
heb je al brinta over de voeding van Diki gedaan
zal havermout ook helpen, schoot me ineens te binnen dat ik dat in de kast had
heb het in ieder geval over het vlees gegeven ´s morgens
L & K hebben ook altijd harde keutels, denk dat het niet speciaal aan het voer ligt dat de anaal klieren niet goed geleegd worden
zal havermout ook helpen, schoot me ineens te binnen dat ik dat in de kast had
heb het in ieder geval over het vlees gegeven ´s morgens
L & K hebben ook altijd harde keutels, denk dat het niet speciaal aan het voer ligt dat de anaal klieren niet goed geleegd worden