Gebitsreiniging hond

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie

Gebitsreiniging hond

Ja dat vind ik nodig
2
50%
Mijn hond gaat vaak naar de dierenarts ervoor
0
Geen stemmen
Onzin
0
Geen stemmen
Nee, ik geef goed kauwmateriaal dat is voldoende
0
Geen stemmen
Ik maak zelf het gebit schoon
2
50%

Totaal aantal stemmen: 4

Jo-Anne
Site Admin

Gebitsreiniging hond

Bericht door Jo-Anne » 24 jul 2020, 07:12

Tja een gebitsreiniging voor je hond is dit nu nodig of niet? is dit een commercieël ding of niet?
Mij is altijd geleerd dat je je hond goeie kauw spullen moet geven om het gebit schoon te houden. Of een gaasje en even schoonmaken, maar dat kun je zelf.

Wat is de zin en onzin van gebitsreiniging bij onze hondjes. Ze moeten er voor onder narcose ik weet je wil altijd het beste voor je hond maar in dit geval is het wel zo verstandig? moet het? want dat is altijd zwaar narcose.

:woefwoef
Afbeelding

Ientje

Re: Gebitsreiniging hond

Bericht door Ientje » 24 jul 2020, 08:14

Ja, als je het zelf niet voldoende bij kan houden omdat er veel aanleg is voor tandsteen, dan moet het gereinigd worden. Tandsteen is een enorme laag bacterien en door het mondslijmvlies komt dit zo makkelijk in de bloedbaan terecht. En daardoor ontstaan elders in het lichaam grote problemen,

Corrie

Bericht door Corrie » 24 jul 2020, 09:57

Ik krijg het bij de dames niet goed voor elkaar om het gebit te reinigen
Met de jaarlijkse controle wordt het bekeken, 2 jaar geleden voor de eerste keer schoon gemaakt en bij Kissy kies verwijderd, nu moet alleen Luna en waarschijnlijk een kies verwijderen
Ben ook niet blij met narcose maar laat ik het niet doen dan kans op andere gezondheids klachten
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 24 jul 2020, 17:02

Ik heb bij Balou zijn gebit het afgelopen jaar laten schoonmaken. Mijn dochter die tandarts is hield zijn gebit omdat Balou angstig voor de dierenarts is al in de gaten. We hebben het zo lang mogelijk uitgesteld maar dit kon op den duur niet langer. Ondanks Balou zijn hartproblemen is zijn gebit gereinigd en zijn er maar liefst negen tandjes/kiezen getrokken dus het was echt nodig. Balou krijgt al jaren algenmeel en kauwmateriaal om zijn gebit te verzorgen, hij laat zijn tanden niet poetsen.
Lotus krijgt hetzelfde als Balou voor het gebitsonderhoud maar zij laat haar tanden wel poetsen. Wel is het bijna niet te doen om in zo'n klein bekkie overal goed te poetsen ik kom er gewoon niet bij. Tot nu toe was haar gebit bij de controles in orde en ik hoop dat dit ook zo blijft.
Ik vind het goed onderhouden van het gebit belangrijk, als ik het niet schoon kan houden dan kan de dierenarts het in ieder geval wel.

Plaats reactie