Onze huisgenootjes

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Corrie

Onze huisgenootjes

Bericht door Corrie » 21 sep 2020, 12:22

geïnspireerd door het verhaal van Gertruida over Jewel dacht ik misschien leuk om hier een topic over te maken :swingitbaby
en iedereen die het leuk vind z´n verhaal verteld over hoe hun lieverds huisgenootjes werden :woefwoef

Luna

toendertijd woonden wij met 2 cavjes , Eefje van 13 jaar en Wanda van ruim 11 jaar, met ong. 12 aanloopkatten en wat kipjes in Spanje :zun
ik was wezen shoppen in Albir en Henk zou me rond 4 uur ophalen bij de parking, omdat ik wat vroeger was ging ik nog ff neuzen bij de dierenwinkel die daar tegenover zit
wat zie ik daar ohhh 2 droppies maar geen idee welk ras :rooiebiet
de volgende dag gingen we met de buren /vrienden naar de zondagmarkt daar op de parking
heerlijk zittend op terrasje met cappuccino vertel ik dat er zulke schattige pups zitten bij de dierenwinkel en ik even wilde kijken
zo gezegd zo gedaan en ja de winkelier ook niet op z´n achterhoofd gevallen geeft ons een pup in de handen, zalig ff puppy knuffelen
het werd drukker en er was meer belangstelling dus pupjes terug gegeven
gezellig verder markt gedaan, daarna nog wat drinken en wat eten en ja in de buurt van de dieren winkel
ach ze zullen vast wel weg zijn maar toch nog ff kijken, nee hoor ze zaten er nog en vriendin en ik weer puppy knuffelen
ineens zegt m´n vriendin de mannen staan bij de kassa en Henk betaald, ohhh jee hij zou toch niet de kaketoe gekocht hebben die hij zo leuk vind maar ik geen goed idee vind met al die katten bij huis
ze komen aanlopen met de verkoper op hun hielen en Henk zegt welke van de 2 wordt het dan kunnen de papieren in orde gemaakt worden
ik was met stomheid geslagen omdat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was gezien onze leeftijd er een pupje bij te nemen
ja zegt ie je staat zo te stralen met het puppy in je handen
en dan ga je ineens naar huis met een nieuw huisgenootje die ik onderweg in de auto de naam Luna gaf
thuis in de tuin laten kennis maken met de cavjes, Henk had intussen de bench uit de garage gehaald en er een klein slaapplekje ingemaakt met een knuffel erin kon ze daar heerlijk een tukkie doen
uiteraard had ze al wat gedronken en wat gegeten
na een week hoefde de bench alleen nog maar ´s nachts dicht en de rest van de dag kon ze gaan liggen waar ze wou en dat was meestal dicht bij m´n voeten
wat een schat van een pup, alleen borstelen en kammen daar moest ze niets van weten en dat is nog steeds zo :proest
intussen is Luna al ruim 9 jaar en wonen we weer in Ned. , nog altijd ligt ze dicht bij me en ´s nachts op bed bij m´n voeten

jullie zullen wel denken wie koopt er nou een pup bij de dierenwinkel
in de eerste plaats was het niet gepland, ten tweede is /was dat in Spanje normaal en werden ze zelfs met postorder bedrijf aangeboden
ik heb nog geprobeerd met de fokker contact te leggen, wilde graag foto van de ouders en evt. andere pupjes uit het nest
maar dat is niet gelukt

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zynaluna

Re: Onze huisgenootjes

Bericht door Zynaluna » 21 sep 2020, 17:24

Leuk verhaal :applaus :applaus
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 sep 2020, 21:02

Oh Corrie ik wist dit helemaal niet. Luna moest gewoon bij jou terecht komen. Ja ik verbaas me wel daar in Spanje dat er een sjoetje zo in de dierenwinkel zit en verkocht kan worden. Maar ben blij dat jij stond te kijken en verliefd werd :rooiebiet en Luna haar naam in de auto kreeg en een foreverhuisje kreeg. En wat een leven heeft ze sindsdien gekregen :top Wat was ze klein nog dat lekkere bolletje. Hou oud was ze op die foto`s Corrie? :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 sep 2020, 09:50

ahhh vertederend hé als je ze zo klein weer terug ziet :love
op de eerste foto is ze 8 wkn en bij de kippen 9 of 10 weken
wat een verschil in kleur hé, toverballetjes :gniffel
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 23 sep 2020, 10:12

Ja, echte toverballen.

En nog een weetje, jouw luna heeft ervoor gezorgd dat onze ook luna heet.
Want eigenlijk heet ze Helga.
Maar bij Helga denk ik aan een oost duitse kogelstootster :giller
Dus moest ze een nieuwe naam krijgen.
Natuurlijk ook kort en eindigen op A

En wij vonden Luna mooi.
Dus heet onze ook Luna :woefwoef
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 sep 2020, 10:18

:giller :giller
Whaaa o ja Helga. Mw. Wisse hoe kwam ze daar nou bij. Ja voor Karel had ze ook zo'n naam :denken
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 sep 2020, 10:53

@ Roman
Haha dat wist ik niet,klinkt leuk toch Luna :klapklap daardoor hebben ze vast ook de zelfde fratsen :lol:
De naam "Helga " had ik ook niet gehouden hoor

@ Jo-Anne
Wat was de naam van Kareltje op de stamboom
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 23 sep 2020, 11:23

Ze gebruikte bij elk nest een letter,
Bij het nestje van luna was dat de H.
Dus alle pups hebben een naam die begint met de letter H :lol:

En bij Karel zal dat ook zo geweest zijn.
:lol:

Mss wel Boris...
Boris und Helga :giller :giller :giller :giller :giller :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 23 sep 2020, 11:24

Ja dat zal zeker ermee te maken hebben Corrie, dat beide Luna’s dezelfde fratsen hebben :giller

Trouwens, Zyna had ook een andere naam.

Maar dat is een apart verhaal.

Nadia zag bij de dierenwinkel een hele leuke pup..
Shihtzu /maltezer... nadia gad haar de naam prutske.
Een witte..echter na aanschaf klopte het boekje niet.
Nadat wij het juiste boekje ontvangen hadden bleek haar naam Zyna te zijn.
Maar omdat wij haar al prutske noemde is het zo gebleven, echter na 3 jaar hebben wij na een kort ziekte bed, prutske moeten afgeven.
Dat vergeet ik nooit meer, op zondag prutske en de donderdag erna mijn moeder.

Een maandje erna hebben wij een pup gekocht.
En als eerbetoon en dat we haar nooit zouden vergeten hebben wij deze pup De naam Zyna gegeven.
En zo komt onze huidige Zyna aan haar naam.

Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 sep 2020, 12:07

ohhh dat is zeker een apart / triest verhaal
wat sneu dat jullie maar zo kort van Prutske hebben mogen genieten :cry:
maar wat een scheetje om te zien :love : mooie foto
vind Zyna trouwens een hele mooie naam

wij deden ook de pups van de nestjes met namen op alfabet
maar altijd in overleg met de nieuwe eigenaren
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 sep 2020, 16:43

Zynaluna schreef:
23 sep 2020, 11:23

En bij Karel zal dat ook zo geweest zijn.
:lol:

Mss wel Boris...
Boris und Helga :giller :giller :giller :giller :giller :woefwoef :woefwoef
:lol: :lol:

Whaaaaa Boris und Helga
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 sep 2020, 16:44

Corrie schreef:
23 sep 2020, 10:53
@ Jo-Anne
Wat was de naam van Kareltje op de stamboom
Heb net even gekeken....

Ussy-Boy :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 sep 2020, 19:19

tja ook een moeilijke naam om te roepen :woefwoef Ussy Ussy
Boyke had wel gekund, zo heette Sennenhond van Yvonne
Kareltje klinkt lief :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 sep 2020, 12:48

Och wat heerlijk om te lezen.
Ik zal wanneer ik weer kan ook mijn verhaal eens vertellen

Marga.

Bericht door Marga. » 03 okt 2020, 16:14

Wat een bijzondere verhalen.

Balou is in een opwelling gekocht, ik wilde na het overlijden van mijn cairn Gizmo toch weer graag een kleine hond bij mijn grote hond Mowgli. Ik zag op mp dat er een kleine hond hier in de buurt te koop was, dit was Balou. Ik heb hem gekocht zonder mij in de rassen die in hem zitten te verdiepen, dit bleek achteraf best een domme zet want Balou bleek al vanaf pup een moeilijk hondje.

Na het overlijden van Mowgli wilde ik er eigenlijk geen hond meer bij maar Balou was zo van slag dat ze mij op een ander forum het advies gaven om er toch een hondje bij te nemen. Dit advies heb ik opgevolgd, alleen ben ik nu niet over één nacht ijs gegaan en ik heb de pup (een chocolade bruine shih tzu) waar ik een optie op had afgezegd, het was te snel na het overlijden van Mowgli. Ik keek nog wel regelmatig naar pups toen ik een foto van Lotus voorbij komen, ik was verkocht en wist zij moet het worden. Ik heb gekeken of ik iets over de fokker kon vinden dat er op duidde dat het om een broodfokker ging maar dit was niet het geval, er was helemaal niets te vinden. Ik heb die dag gelijk een aanbetaling gedaan waarmee Lotus (die toen gelijk haar naam kreeg) van mij was. Het duurde nog vijf weken voor ik haar op de leeftijd van negen weken kon ophalen.

De hondjes zijn samen met kat Nemo mijn allesies, ze betekenen heel veel voor mij zeker nu ik alleen met ze ben. :love

Afbeelding
Mowgli met pup Balou. Ik was zo gek met Mowgli, ik zal haar altijd blijven missen.

Afbeelding
De eerste foto van Lotus die de fokker mij stuurde.

Corrie

Bericht door Corrie » 03 okt 2020, 16:23

oohhh prachtig verhaal hoe Balou en Lotus bij jou terecht zijn gekomen :top
die foto van Mowgli met Balou echt geweldig :love
pupje Lotus ook zo lieff
hoop dat je nog lang van je 3 tal kan genieten :wave
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 04 okt 2020, 06:54

Geweldig die verhalen, en de foto’s
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 okt 2020, 16:15

Mooie en ontroerende verhalen.
Hier die van Diki en mij.
Mijn vorige hond, daar heb ik door omstandigheden een ander huis voor moeten zoeken en dat deed heel veel pijn. Vanaf 1977 honden gehad en toen ging het dus niet goed.
Nooit wilde ik meer een hond en om daar zeker van te zijn verkocht ik alle hondenspullen via mp. Behalve de hele oude otten bench......waarom? Geen idee.
Een jaar hield ik het vol en stiekem keek ik op internet naar een klein hondje. Want een grote dat zou nooit meer lukken. In twee jaar tijd veel rassen langs zien komen en afgevallen, en blijven steken bij de shihtzu of de Lhasa.
Op mp , jaja, vond ik een nestje Lhasa,s nog 2 pups over een reu en teef. Helemaal in Friesland, maar wat je ver haalt is lekker.
Bloed heet was het en mijn vriendin zou meegaan, want een auto had ik niet en ov komt daar niet. Maar niet in die hitte, want er moesten ook 2 honden van mijn vriendin mee. Ik dacht, blijft ze zolang dan is ze voor mij voorbestemd zo niet ook goed.
5 mei 2018 zijn we gaan kijken , 12 weken waren de pups inmiddels. nog steeds zoveel twijfel, ja ik wilde wel een hond, maar zou jet wel lukken? Ik kwam nergens meer, zag niemand meer dan 1x per week de supermarkt. Het teefje daar ging ik voor. En we hebben haar meegenomen, twee kilo , een hand vol hond.
Volgens de papieren heet shenzi vernoemd naar de lion King film. Alle pups hadden een naam daaruit. Maar om nu een hond te hebben die naar een hyena is vernoemd, nee . Dus gegoogled op Tibetaanse naam en daar kwam Diki naar voren, vreugde, gezondheid betekent die naam. Passend vond ik.
Diki de makkelijkste pup ooit, vanaf de 2e dag zindelijk. Makkelijk hondje, terughoudend, maar dat zit ook in het ras.
Maar mijn onzekerheid, die was ik niet kwijt, zou het lukken weer een hond. Ik heb zelf 25 jaar hondentraining gegeven, maar was zo onzeker, paniek aanval gehad bij het idee er kom weer een hond. Puppy lessen waren allemaal vol. Toen heb ik een 1 op 1 trainer die ik niet kende mijn probleem voorgelegd. Hij kwam iedere week oefenen, advies geven, en zich afvragen wat hij kwam doen, en ik kreeg mijn zekerheid weer terug en ging van mijn hondje houden. En nu hebben we een superhond van bijna 7 kg en 2,5 jaar oud en ik moet er niet aan denken dat ik haar niet meer bij me zou hebben.

Hier een foto van Diki als pup en Ike de kat een vd eerste ontmoetingen, Diki aan de lijn om jagen te voorkomen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 okt 2020, 16:15

Pracht Fotoos ook Corrie en Marga.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 04 okt 2020, 16:56

Ook een top verhaal :top
Afbeelding

Plaats reactie