en iedereen die het leuk vind z´n verhaal verteld over hoe hun lieverds huisgenootjes werden
Luna
toendertijd woonden wij met 2 cavjes , Eefje van 13 jaar en Wanda van ruim 11 jaar, met ong. 12 aanloopkatten en wat kipjes in Spanje
ik was wezen shoppen in Albir en Henk zou me rond 4 uur ophalen bij de parking, omdat ik wat vroeger was ging ik nog ff neuzen bij de dierenwinkel die daar tegenover zit
wat zie ik daar ohhh 2 droppies maar geen idee welk ras
de volgende dag gingen we met de buren /vrienden naar de zondagmarkt daar op de parking
heerlijk zittend op terrasje met cappuccino vertel ik dat er zulke schattige pups zitten bij de dierenwinkel en ik even wilde kijken
zo gezegd zo gedaan en ja de winkelier ook niet op z´n achterhoofd gevallen geeft ons een pup in de handen, zalig ff puppy knuffelen
het werd drukker en er was meer belangstelling dus pupjes terug gegeven
gezellig verder markt gedaan, daarna nog wat drinken en wat eten en ja in de buurt van de dieren winkel
ach ze zullen vast wel weg zijn maar toch nog ff kijken, nee hoor ze zaten er nog en vriendin en ik weer puppy knuffelen
ineens zegt m´n vriendin de mannen staan bij de kassa en Henk betaald, ohhh jee hij zou toch niet de kaketoe gekocht hebben die hij zo leuk vind maar ik geen goed idee vind met al die katten bij huis
ze komen aanlopen met de verkoper op hun hielen en Henk zegt welke van de 2 wordt het dan kunnen de papieren in orde gemaakt worden
ik was met stomheid geslagen omdat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was gezien onze leeftijd er een pupje bij te nemen
ja zegt ie je staat zo te stralen met het puppy in je handen
en dan ga je ineens naar huis met een nieuw huisgenootje die ik onderweg in de auto de naam Luna gaf
thuis in de tuin laten kennis maken met de cavjes, Henk had intussen de bench uit de garage gehaald en er een klein slaapplekje ingemaakt met een knuffel erin kon ze daar heerlijk een tukkie doen
uiteraard had ze al wat gedronken en wat gegeten
na een week hoefde de bench alleen nog maar ´s nachts dicht en de rest van de dag kon ze gaan liggen waar ze wou en dat was meestal dicht bij m´n voeten
wat een schat van een pup, alleen borstelen en kammen daar moest ze niets van weten en dat is nog steeds zo
intussen is Luna al ruim 9 jaar en wonen we weer in Ned. , nog altijd ligt ze dicht bij me en ´s nachts op bed bij m´n voeten
jullie zullen wel denken wie koopt er nou een pup bij de dierenwinkel
in de eerste plaats was het niet gepland, ten tweede is /was dat in Spanje normaal en werden ze zelfs met postorder bedrijf aangeboden
ik heb nog geprobeerd met de fokker contact te leggen, wilde graag foto van de ouders en evt. andere pupjes uit het nest
maar dat is niet gelukt