De nijlganzen zijn weer terug Diki en Ientjes weekend 15-01-2022

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Plaats reactie
Ientje

De nijlganzen zijn weer terug Diki en Ientjes weekend 15-01-2022

Bericht door Ientje » 15 jan 2022, 15:13

De nijlganzen zijn helemaal terug van weggeweest, vanochtend tijdens een mistige wandeling zag ik deze ganzen ze zijn erg op hun territorium gesteld en daarom..

Afbeelding

verdragen deze nijlganzen geen eenden in hun buurt ze zijn tamelijk agressief en dit gebeurde er voor mijn ogen.

Afbeelding

Eigenlijk direct was er geen eend meer te zien kijk maar allemaal verdwenen helaas het hele water stil en verlaten

Afbeelding

op een paar waterkipjes na die wat sterker in hun waterkipjespootjes staan en ze laten zich echt niet verjagen.

Afbeelding

Sterker nog er is een kerstboom die hier in het water beland is, en de boom werd vanmorgen geheel onderzocht of het misschien een geschikte broedplaats zou zijn.

Afbeelding

Maar ik denk niet dat het een gezellige plaats was voor nieuwe kroost want zoals jullie hier zien werd de eenzame kerstboom ook weer verlaten, te stekelig denk ik wat denken jullie?

Diki was er uiteraard ook bij er waren heel veel interessante geuren die allemaal moesten worden herleid waar ze vandaan kwamen het duurde tamelijk lang voordat ze haar "collega`s" had blootgelegd, lekker snuffelen zo heerlijk.

Afbeelding

Enne baasje wat gaat het worden met al die foto`s voor èèn of ander forum geloof ik... gaan we nu eens verder of blijf je hier overnachten bij die vogels? Ineens had Diki het gezien en gingen weer verder

Afbeelding

We vervolgen onze wandeling Diki en ik en komen op de plaats waar de kerststal stond waar Diki bij geposeerd heeft echter nu is het een fijne mooie drinkbak voor vogels, katten en honden. Met lekker vies regenwater hihihi ik zag Diki ook al kijken................

Afbeelding

Het was tamelijk mistig vanmorgen tijdens onze wandeling de zon kwam er niet door en de huizen lagen de hele tijd in de mist deze nijlgans houd de wacht zodat niemand in de buurt komt

Afbeelding

Dit is aan de andere kant van het park

Afbeelding

Wij dachten samen Diki en ik we starten het beeld en tekst weekend weer eens op heel fijn weekend allemaal :zwaai

Ientje

Re: De nijlganzen zijn weer terug.

Bericht door Ientje » 15 jan 2022, 15:15

Fotoos zijn niet allemaal scherp, die beestjes bewegen. Helaas.

Corrie

Bericht door Corrie » 15 jan 2022, 15:54

Leuk weer wat te zien , eenden zie ik hier nooit
Genoeg waterkippies , die zijn geloof ik nergens bang voor.hier vorig jaar tegen de zwanen
Laatste foto 's herken ik :ok
Wat een vies weer toch deze week , 's morgens nog steeds te donker om :Foto
Wel wat steentjes verstopt en bale nog niets gezien dat ze gevonden zijn :mrgreen
Diki wel schoon gebleven :dogwalk ,ze kan je ook zo lief aankijken :loveheart
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 15 jan 2022, 16:56

Leuke reeks foto,s Ientje :applaus
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 jan 2022, 20:25

Dank jullie wel. Nog geen steentjes gevonden, dan vertel ik het je! Wil jij het doorgeven aan de stenenclub?

Jo-Anne
Site Admin

Re: De nijlganzen zijn weer terug Diki en Ientjes weekend 15-01-2022

Bericht door Jo-Anne » 17 jan 2022, 09:33

:applaus

Wat leuk dit nou ja op die nijlganzen na :gniffel Hier poepen ze altijd heel veel op een prachtig wandelpad :lopen

Ientje die drinkbak voorheen kerststal staat dat nou midden op straat ergens :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 17 jan 2022, 20:16

Jo-Anne schreef:
17 jan 2022, 09:33
:applaus

Wat leuk dit nou ja op die nijlganzen na :gniffel Hier poepen ze altijd heel veel op een prachtig wandelpad :lopen

Ientje die drinkbak voorheen kerststal staat dat nou midden op straat ergens :geenidee
Op een parkeerplaats, naast het parkje. Daar woont een dame die een heel stuk gemeente grond in eigen beheer heeft, dat kan hier. Ze heeft er zoiets prachtigs van gemaakt met zelf aangeplante struiken en boompjes. Liggen lange tuinslangen in voor water geven, in de zomer. Stukje naar achteren, je kan het zien op de foto een kleine beelden tuin, met dieren beeldjes en een boeda, bewoners, buurtgenoten zetten die er dan bij. , .

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jan 2022, 12:13

Ientje schreef:
15 jan 2022, 20:25
Dank jullie wel. Nog geen steentjes gevonden, dan vertel ik het je! Wil jij het doorgeven aan de stenenclub?
En al wat gevonden :geenidee :egyptian denk dat Corrie dat dan wel doorgeven hoor :wow
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jan 2022, 12:14

Er heerst vogelgriep heb je daar al iets van gemerkt zitten ze er nog die nijlganzen :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jan 2022, 13:00

Geen steentjes gevonden, de n8jlganzen, het zijn er nu vier, twee stelletjes, dat wordt oorlog..... heel veel ganzenpoep meteen. geen eenden meer, wel water kipjes.
Zie geen dode vogels. Wel een dikke dode vis, blehh. Diki wees hem, aan van de week, tja,
Ze mag nu aan de riem als we er langs lopen. Arme hond.... :dogpet
En geen steentjes terwijlmik iedere keer kijk :egyptian :cry

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jan 2022, 13:22

Ientje schreef:
23 jan 2022, 13:00

Ohhh ze is vier ons aangekomen, vier ons! Best veel op zo,n klein lijfje. :ffedenken :ffedenken :gniffel
Ben benieuwd hoeveel Diki nu weegt kijk hier kun je het posten zal Karel ook weer eens wegen :goedzo

Afbeelding

https://shihtzuforum.nl/viewtopic.php?f= ... 1&start=20
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 jan 2022, 13:27

Jo-Anne schreef:
23 jan 2022, 12:14
Er heerst vogelgriep heb je daar al iets van gemerkt zitten ze er nog die nijlganzen :geenidee
hier zitten de kippen en wat andere gevleugelde dieren al een tijd opgehokt op de kinderboerderij, zo zielig
ze zijn er nog niet klaar met opknappen , drainage aangelegd, dus geen dier te zien daar :cry
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 jan 2022, 13:31

@ Ientje
jammer dat je geen steentjes gevonden hebt en uiteraard plaats ik ze je dan voor je
de laatste dagen veel verstopt in Kokkebogaard en park Oudegein, dus ik vind ook niks
Afbeelding

Plaats reactie