Lotus weer/nog ziek.
Re: Lotus weer/nog ziek.
Ik heb vannacht van Balou gedroomd, hij keek mij heel lief aan..... Hoe kan dat he.
Vind ik ook dan had Lotus geen pijn meer gehad maar ze voldeed niet aan de symptomen en dan laten ze de klieren liever met rust.
Het is ook moeilijk dat het steeds zo op en neer gaat, moedeloos word ik er soms van.
Zoals ik al dacht waren het toch Lotus haar a***lklieren, de da heeft ze nu goed van binnen uit geleegd normaal doet ze het van buitenaf maar dit blijkt toch niet voldoende. Het legen was erg pijnlijk en ook na het leeg drukken heeft Lotus nog een tijd pijn gehad. Ze stonk zo dat ik haar gisteren wel moest wassen de lucht was echt niet te harden, het wassen was zelfs pijnlijk. Ik heb haar broek gelijk kort geknipt daar zat zoveel drab in, het haar groeit wel weer aan.
Het gaat vanmorgen een stuk beter met Lotus, ze eet weer goed en is ook weer blij en vrolijk dus ze had echt veel last van de klieren.
Volgende week laat ik kat Nemo zijn nagels knippen, Lotus haar urine word dan gelijk ook weer gecontroleerd. Hopelijk zit er geen bloed meer in, nog even spannend want na twee AB kuren moet er echt geen bloed meer in de urine zitten.
Het gaat vanmorgen een stuk beter met Lotus, ze eet weer goed en is ook weer blij en vrolijk dus ze had echt veel last van de klieren.
Volgende week laat ik kat Nemo zijn nagels knippen, Lotus haar urine word dan gelijk ook weer gecontroleerd. Hopelijk zit er geen bloed meer in, nog even spannend want na twee AB kuren moet er echt geen bloed meer in de urine zitten.
Fijn, goede berichten en we duimen allemaal dat de urine volgende week goed is.
Nog een paar dagen afwachten, ik denk dat ik een afspraak voor maandag maak dan kan Nemo gelijk mee voor het knippen van zijn nagels.
En in het vervolg sta ik er op dat er naar word gekeken als ik vermoed dat Lotus pijn door overvulde a***lklieren heeft, ik laat mij niet meer afschepen als ze niet de bekende symptomen heeft.
Jij kent je hond het beste! Dus altijd doen,...... Diki sleet zelden, toch ruik ik het en dan is het altijd raak. Nu duwt ze haar achterste ook een enkele keer tegen de grond, maar verder merk ik niets, dus ik weet, nu kan ik nog wachten. Ze moet ingeënt worden weil, en dan vraag ik gelijk of ze willen controleren,Marga. schreef: ↑28 jan 2022, 08:38Nog een paar dagen afwachten, ik denk dat ik een afspraak voor maandag maak dan kan Nemo gelijk mee voor het knippen van zijn nagels.
En in het vervolg sta ik er op dat er naar word gekeken als ik vermoed dat Lotus pijn door overvulde a***lklieren heeft, ik laat mij niet meer afschepen als ze niet de bekende symptomen heeft.
Mijn dierenarts wil liever als er geen duidelijke tekenen van overvulling zijn de klieren liever met rust laten dus ook niet kijken. Maar ik ken mijn hond idd het beste en Lotus laat net als Diki dus niet de gebruikelijke tekenen zien terwijl ze er wel erg veel last van had. Als je het ruikt vermoed ik dat de klier wat vocht lekt en dan ben je volgens mij al te laat, Lotus heeft dit ook al een paar keer gehad. Goed dat je het als Diki toch bij de dierenarts moet zijn laat controleren maar dit doen ze hier dus niet.Ientje schreef: ↑28 jan 2022, 10:38Jij kent je hond het beste! Dus altijd doen,...... Diki sleet zelden, toch ruik ik het en dan is het altijd raak. Nu duwt ze haar achterste ook een enkele keer tegen de grond, maar verder merk ik niets, dus ik weet, nu kan ik nog wachten. Ze moet ingeënt worden weil, en dan vraag ik gelijk of ze willen controleren,Marga. schreef: ↑28 jan 2022, 08:38Nog een paar dagen afwachten, ik denk dat ik een afspraak voor maandag maak dan kan Nemo gelijk mee voor het knippen van zijn nagels.
Ik heb vanmorgen Lotus haar urine weer laten controleren en helaas er zat met het blote oog zichtbaar bloed in dus ook best veel.
Die dierenarts denkt aan blaasstenen, morgenmiddag word er een echo van haar blaas gemaakt.
Ik hoop zo dat dit met een dieet kan worden opgelost en dat de eventuele stenen niet operatief hoeven te worden verwijderd.
Spannend.
Die dierenarts denkt aan blaasstenen, morgenmiddag word er een echo van haar blaas gemaakt.
Ik hoop zo dat dit met een dieet kan worden opgelost en dat de eventuele stenen niet operatief hoeven te worden verwijderd.
Spannend.
Heeft Lotus soms ook last na het plassenMarga. schreef: ↑31 jan 2022, 13:59Ik heb vanmorgen Lotus haar urine weer laten controleren en helaas er zat met het blote oog zichtbaar bloed in dus ook best veel.
Spannend.

Ze lijkt idd last na het plassen te hebben maar ze plast wel gewoon, ze wast zichzelf idd nogal langdurig als ze heeft geplast.Jo-Anne schreef: ↑31 jan 2022, 15:03Heeft Lotus soms ook last na het plassenMarga. schreef: ↑31 jan 2022, 13:59Ik heb vanmorgen Lotus haar urine weer laten controleren en helaas er zat met het blote oog zichtbaar bloed in dus ook best veel.
Spannend.zie je wat zoals lang wassen bijv en drinkt ze gedurende de dag of alles in 1 keer?
![]()
![]()
Ze drinkt de hele dag door, omdat ze eerder last van struviet heeft gehad en hier nog tabletten voor krijgt zorg ik dat ze voldoende drinkt, ik doe ook nog water door haar kvv. Maar er zit nu geen gruis in de urine alleen bloed, ik heb geen idee of ze een struvietsteen zonder gruis kan hebben. Ik hoor het morgen wel, duimen dat ze niet geopereerd hoeft te worden.
Och wat sneu, toch steen. Of stenen. Hoop het beste morgen met de echo.
-
Noa en Lindi
Ach arme Lotus , zal best pijnlijk zijn voor haar , beterschap hoor 
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Ik was gisteren gebeld dat het later werd, ze is nu om drie uur aan de beurt.
Er was gezegd dat de echo zonder narcose word gemaakt maar ik kreeg via de mail een vragenlijst voor honden die onder narcose moeten.
Ik dacht dat dit een foutje was maar heb net voor de zekerheid toch even gebeld, nu blijkt ze wel onder narcose te moeten.
Hier ben ik niet blij mee maar het is niet anders.
Gelukkig heeft ze om zeven uur haar laatste eten gehad dus dat is geen probleem.
Onder narcoseMarga. schreef: ↑01 feb 2022, 11:42Ik was gisteren gebeld dat het later werd, ze is nu om drie uur aan de beurt.
Er was gezegd dat de echo zonder narcose word gemaakt maar ik kreeg via de mail een vragenlijst voor honden die onder narcose moeten.
Ik dacht dat dit een foutje was maar heb net voor de zekerheid toch even gebeld, nu blijkt ze wel onder narcose te moeten.
Hier ben ik niet blij mee maar het is niet anders.
misschien verwijderen ze direct wat ze wellicht vinden
Ik mocht er ook bijblijven zodat je bij het hoofdje kan staan bijv.

De hartecho's bij Balou werden altijd zonder narcose of roesje gemaakt dus ik keek hier ook even van op, Lotus is veel makkelijker.Jo-Anne schreef: ↑01 feb 2022, 11:54Onder narcoseMarga. schreef: ↑01 feb 2022, 11:42Ik was gisteren gebeld dat het later werd, ze is nu om drie uur aan de beurt.
Hier ben ik niet blij mee maar het is niet anders.meestal bij een blaasecho is het een roesje en dat is alleen als ze het niet goed toe zouden laten.
![]()
misschien verwijderen ze direct wat ze wellicht vinden
Ik mocht er ook bijblijven zodat je bij het hoofdje kan staan bijv.
Het is niet de bedoeling dat ze gelijk wat dan ook doen, ik wil eerst weten wat het is en wat de opties zijn, opereren is het laatste wat ik zal laten doen.
Lotus vind het best moeilijk dat ze geen eten krijgt, ze mist het echt die lekkerbek. Ze mag straks vocht waar kvv in heeft staan trekken, dit zeef ik en het vocht krijgt ze dit om straks een volle blaas te hebben.
Vind dat toch een beetje raar zeker als Lotus
makkelijk is. Maar ik neem aan dat je hebt gevraagd waarom het noodzakelijk is haar onder narcose te brengen. Het is nogal wat.