Lotus weer/nog ziek.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Re: Lotus weer/nog ziek.

Bericht door Ientje » 25 jan 2022, 09:52

Ik heb vannacht van Balou gedroomd, hij keek mij heel lief aan..... Hoe kan dat he.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jan 2022, 10:02

Corrie schreef:
24 jan 2022, 10:52
Wat zielig toch, de dierenarts had toch gelijk kunnen voelen of ze vol zaten en legen.
Hoop dat ze gauw opknapt :dogpet
Knuffel voor Lotus en sterkte voor jou :blommetje
Het valt niet mee om te zien dat je lieverd pijn heeft
Vind ik ook dan had Lotus geen pijn meer gehad maar ze voldeed niet aan de symptomen en dan laten ze de klieren liever met rust.
Het is ook moeilijk dat het steeds zo op en neer gaat, moedeloos word ik er soms van.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jan 2022, 10:03

Jo-Anne schreef:
24 jan 2022, 15:53
Dat naar beneden drukken van haar achterlijfje kan door meerdere dingen komen................

Ben benieuwd het is nooit wat dat getob :blommetje
Dit realiseer ik mij ook, het kon ook buikpijn zijn maar alles in mij zei dat het toch weer haar a***lklieren waren.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jan 2022, 10:05

Ientje schreef:
25 jan 2022, 09:52
Ik heb vannacht van Balou gedroomd, hij keek mij heel lief aan..... Hoe kan dat he.
Dat is bijzonder maar Balou kan wel heel lief kijken. Ik droom eigenlijk nooit over andere honden ook niet over Loca mijn oppashond terwijl zij toch ook diep in mijn hart zit.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jan 2022, 10:17

Zoals ik al dacht waren het toch Lotus haar a***lklieren, de da heeft ze nu goed van binnen uit geleegd normaal doet ze het van buitenaf maar dit blijkt toch niet voldoende. Het legen was erg pijnlijk en ook na het leeg drukken heeft Lotus nog een tijd pijn gehad. Ze stonk zo dat ik haar gisteren wel moest wassen de lucht was echt niet te harden, het wassen was zelfs pijnlijk. Ik heb haar broek gelijk kort geknipt daar zat zoveel drab in, het haar groeit wel weer aan.
Het gaat vanmorgen een stuk beter met Lotus, ze eet weer goed en is ook weer blij en vrolijk dus ze had echt veel last van de klieren.
Volgende week laat ik kat Nemo zijn nagels knippen, Lotus haar urine word dan gelijk ook weer gecontroleerd. Hopelijk zit er geen bloed meer in, nog even spannend want na twee AB kuren moet er echt geen bloed meer in de urine zitten.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 jan 2022, 19:36

Fijn, goede berichten en we duimen allemaal dat de urine volgende week goed is.

Marga.

Bericht door Marga. » 28 jan 2022, 08:38

Ientje schreef:
25 jan 2022, 19:36
Nog een paar dagen afwachten, ik denk dat ik een afspraak voor maandag maak dan kan Nemo gelijk mee voor het knippen van zijn nagels.
En in het vervolg sta ik er op dat er naar word gekeken als ik vermoed dat Lotus pijn door overvulde a***lklieren heeft, ik laat mij niet meer afschepen als ze niet de bekende symptomen heeft.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jan 2022, 10:38

Marga. schreef:
28 jan 2022, 08:38
Ientje schreef:
Nog een paar dagen afwachten, ik denk dat ik een afspraak voor maandag maak dan kan Nemo gelijk mee voor het knippen van zijn nagels.
En in het vervolg sta ik er op dat er naar word gekeken als ik vermoed dat Lotus pijn door overvulde a***lklieren heeft, ik laat mij niet meer afschepen als ze niet de bekende symptomen heeft.
Jij kent je hond het beste! Dus altijd doen,...... Diki sleet zelden, toch ruik ik het en dan is het altijd raak. Nu duwt ze haar achterste ook een enkele keer tegen de grond, maar verder merk ik niets, dus ik weet, nu kan ik nog wachten. Ze moet ingeënt worden weil, en dan vraag ik gelijk of ze willen controleren,

Marga.

Bericht door Marga. » 29 jan 2022, 10:56

Ientje schreef:
28 jan 2022, 10:38
Marga. schreef:
28 jan 2022, 08:38
Ientje schreef:
Jij kent je hond het beste! Dus altijd doen,...... Diki sleet zelden, toch ruik ik het en dan is het altijd raak. Nu duwt ze haar achterste ook een enkele keer tegen de grond, maar verder merk ik niets, dus ik weet, nu kan ik nog wachten. Ze moet ingeënt worden weil, en dan vraag ik gelijk of ze willen controleren,
Mijn dierenarts wil liever als er geen duidelijke tekenen van overvulling zijn de klieren liever met rust laten dus ook niet kijken. Maar ik ken mijn hond idd het beste en Lotus laat net als Diki dus niet de gebruikelijke tekenen zien terwijl ze er wel erg veel last van had. Als je het ruikt vermoed ik dat de klier wat vocht lekt en dan ben je volgens mij al te laat, Lotus heeft dit ook al een paar keer gehad. Goed dat je het als Diki toch bij de dierenarts moet zijn laat controleren maar dit doen ze hier dus niet.

Marga.

Bericht door Marga. » 31 jan 2022, 13:59

Ik heb vanmorgen Lotus haar urine weer laten controleren en helaas er zat met het blote oog zichtbaar bloed in dus ook best veel.
Die dierenarts denkt aan blaasstenen, morgenmiddag word er een echo van haar blaas gemaakt.
Ik hoop zo dat dit met een dieet kan worden opgelost en dat de eventuele stenen niet operatief hoeven te worden verwijderd.
Spannend.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 31 jan 2022, 15:03

Marga. schreef:
31 jan 2022, 13:59
Ik heb vanmorgen Lotus haar urine weer laten controleren en helaas er zat met het blote oog zichtbaar bloed in dus ook best veel.
Die dierenarts denkt aan blaasstenen, morgenmiddag word er een echo van haar blaas gemaakt.
Ik hoop zo dat dit met een dieet kan worden opgelost en dat de eventuele stenen niet operatief hoeven te worden verwijderd.
Spannend.
Heeft Lotus soms ook last na het plassen :geenidee zie je wat zoals lang wassen bijv en drinkt ze gedurende de dag of alles in 1 keer?

:zwaai :dogpet
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 31 jan 2022, 16:05

Jo-Anne schreef:
31 jan 2022, 15:03
Marga. schreef:
31 jan 2022, 13:59
Spannend.
Heeft Lotus soms ook last na het plassen :geenidee zie je wat zoals lang wassen bijv en drinkt ze gedurende de dag of alles in 1 keer?

:zwaai :dogpet
Ze lijkt idd last na het plassen te hebben maar ze plast wel gewoon, ze wast zichzelf idd nogal langdurig als ze heeft geplast.
Ze drinkt de hele dag door, omdat ze eerder last van struviet heeft gehad en hier nog tabletten voor krijgt zorg ik dat ze voldoende drinkt, ik doe ook nog water door haar kvv. Maar er zit nu geen gruis in de urine alleen bloed, ik heb geen idee of ze een struvietsteen zonder gruis kan hebben. Ik hoor het morgen wel, duimen dat ze niet geopereerd hoeft te worden.

Ientje

Bericht door Ientje » 31 jan 2022, 17:55

Och wat sneu, toch steen. Of stenen. Hoop het beste morgen met de echo.

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 31 jan 2022, 20:23

Ach arme Lotus , zal best pijnlijk zijn voor haar , beterschap hoor :love
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 feb 2022, 09:59

Nou je bent nu waarschijnlijk bij de dierenarts met Lotus.. :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 feb 2022, 11:42

Jo-Anne schreef:
01 feb 2022, 09:59
Ik was gisteren gebeld dat het later werd, ze is nu om drie uur aan de beurt.
Er was gezegd dat de echo zonder narcose word gemaakt maar ik kreeg via de mail een vragenlijst voor honden die onder narcose moeten.
Ik dacht dat dit een foutje was maar heb net voor de zekerheid toch even gebeld, nu blijkt ze wel onder narcose te moeten.
Hier ben ik niet blij mee maar het is niet anders.

Marga.

Bericht door Marga. » 01 feb 2022, 11:43

Gelukkig heeft ze om zeven uur haar laatste eten gehad dus dat is geen probleem.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 feb 2022, 11:54

Marga. schreef:
01 feb 2022, 11:42
Jo-Anne schreef:
Er was gezegd dat de echo zonder narcose word gemaakt maar ik kreeg via de mail een vragenlijst voor honden die onder narcose moeten.
Ik dacht dat dit een foutje was maar heb net voor de zekerheid toch even gebeld, nu blijkt ze wel onder narcose te moeten.
Onder narcose :surprised meestal bij een blaasecho is het een roesje en dat is alleen als ze het niet goed toe zouden laten. :geenidee
misschien verwijderen ze direct wat ze wellicht vinden

Ik mocht er ook bijblijven zodat je bij het hoofdje kan staan bijv.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 feb 2022, 12:18

Jo-Anne schreef:
01 feb 2022, 11:54
Marga. schreef:
01 feb 2022, 11:42
Jo-Anne schreef:
Onder narcose :surprised meestal bij een blaasecho is het een roesje en dat is alleen als ze het niet goed toe zouden laten. :geenidee
misschien verwijderen ze direct wat ze wellicht vinden

Ik mocht er ook bijblijven zodat je bij het hoofdje kan staan bijv.
De hartecho's bij Balou werden altijd zonder narcose of roesje gemaakt dus ik keek hier ook even van op, Lotus is veel makkelijker.
Het is niet de bedoeling dat ze gelijk wat dan ook doen, ik wil eerst weten wat het is en wat de opties zijn, opereren is het laatste wat ik zal laten doen.

Lotus vind het best moeilijk dat ze geen eten krijgt, ze mist het echt die lekkerbek. Ze mag straks vocht waar kvv in heeft staan trekken, dit zeef ik en het vocht krijgt ze dit om straks een volle blaas te hebben.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 feb 2022, 12:23

Vind dat toch een beetje raar zeker als Lotus :love makkelijk is. Maar ik neem aan dat je hebt gevraagd waarom het noodzakelijk is haar onder narcose te brengen. Het is nogal wat.
Afbeelding

Plaats reactie