Geknipt.

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Ientje

Geknipt.

Bericht door Ientje » 10 jan 2022, 11:00

Tja , ook hier, ,,spa,, dagje. Gisteren onder de derrie thuis gekomen, ze stonk een uur in de wind, :cry dus gewassen.
Vandaag geknipt, lekker lamg gelaten. Ik weet dat er dan weer veel blubber aan blijft hangen bij het :lopen . Maar het is koud....En ik vind het ook wel mooi.

Afbeelding

Half uurtje vanmorgen en gisteren ook.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Geknipt.

Bericht door Jo-Anne » 10 jan 2022, 11:13

Diki vind zichzelf veel te licht van kleur zeker :gniffel weer onder de derrie bah
Mooi geknipt zeg prachtig koppie weer en ik vind bij de buik zo mooi rond naar de poten een prof aan het werk geweest hoor :loveheart
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 jan 2022, 11:20

Dank je wel.
Ik denk eenden 0f ganzen poep, zo vies. Maar die lopen daar. Een seconde niet opletten........ hele badkamer stonk daarna. Dus ook daar schoongemaakt.
Belde buurman of hij Diki mee mocht nemen op de wandeling, op maandag komt hij normaal ,nooit, kan hij niet,. Ehhh even niet, kinderachtig he, maar dan kan ik weer beginnen. Een dagje genieten van een mooie schone hond. Haha.
Enne even weer verlaagde in de haren opbouwen , het is koud.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 jan 2022, 11:36

Hoe zit dat nou als je de oren openslaat......is het daaronder korter of langer :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 jan 2022, 13:01

Zo.kort . En in de oren haal Ik de haren er uit.
De een zegt knippen, de ander zegt plukken. Ik laat het niet dichtgroeien, beetje krijt, en steeds een heel klein ,,plukje,, , paar haren tegelijk. Pluk ik. Bij knippen irriteren vaak de stoppeltjes, plus dat ik niet graag met een schaar in een oor zit.

De flap, houd ik ook kort van binnen met een schaar in de lengte van de haren. Veeg de haren wat omhoog en dan de schaar er langs.Anders worden de oren erg zwaar en kan het binnen in gaan broeien.

Wel lachen. Heb dat oor open gelegd, voor de foto, tik deze tekst nu, en ze ligt nog net zo.

Afbeelding

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 10 jan 2022, 15:49

Diki ziet er prachtig uit, je kan zien dat het je beroep is geweest en precies zo kan doen zoals jij het wil :love

gohh zo´n mooi weer en Diki mocht niet aan de wandel :gniffel :run
ik merk er niks van dat de hondjes het koud hebben :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 jan 2022, 17:30

Corrie schreef:
10 jan 2022, 15:49
Diki ziet er prachtig uit, je kan zien dat het je beroep is geweest en precies zo kan doen zoals jij het wil :love

gohh zo´n mooi weer en Diki mocht niet aan de wandel :gniffel :run
ik merk er niks van dat de hondjes het koud hebben :geenidee
Smoesje van mijn kant ook een beetje hoor. Zo zonde als ze gelijk weer zwart is, morgen mag ze weermee hoor , kinderachtig he.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 jan 2022, 10:42

Ientje schreef:
10 jan 2022, 13:01
Zo.kort . En in de oren haal Ik de haren er uit.
De een zegt knippen, de ander zegt plukken. Ik laat het niet dichtgroeien, beetje krijt, en steeds een heel klein ,,plukje,, , paar haren tegelijk. Pluk ik. Bij knippen irriteren vaak de stoppeltjes, plus dat ik niet graag met een schaar in een oor zit.

De flap, houd ik ook kort van binnen met een schaar in de lengte van de haren. Veeg de haren wat omhoog en dan de schaar er langs.Anders worden de oren erg zwaar en kan het binnen in gaan broeien.

Wel lachen. Heb dat oor open gelegd, voor de foto, tik deze tekst nu, en ze ligt nog net zo.

Afbeelding
:love

Thx Ientje

Ik zie vaak niet waar ik moet beginnen bij de oren Ik zie dat ze half weggeknipt zijn in het begin verticaal bij Diki Waar begint het oor en waar eindigt het ook als je die flap weer dichtslaat waar oh waar :gniffel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 jan 2022, 13:16

Je slaat de flap open, en dan knip ik langs, niet in, de gehoorgang, met de gewone , niet efileer schaar, en daarna de wang met de efileerschaar. De binnenkant van de flap, trek ik de haren wat omhoog en knip in de lengte, dus schaar op de flap, niet dwars, maar in de lengte van de flap. En ja dat zie je, maar klap je de flap terug zie je het niet, en is het oor minder zwaar, dus minder broeien.
Om in het oor te kijken, trek je niet de flap strak op de kop, dan gaat de gehoorgang juist dicht. Maar je legt de flap open en pakt vervolgens aan de achterkant, dus buitenkant bij de oorlel, of de aanzet, bij de wang, , het oor vast en dan trek je het ietsjes omhoog, dan kan je perfect zo de gehoorgang inkijken.
Tjonge als ik dit zo schrijf, wat trek ik aan die oren, nou valt alles mee hoor,
Om niet in het vel te knippen, kan je altijd met de ene hand een pluk pakken, vlak boven het vel en dan langs je vingers knippen. Dan blijft er zo,n cm haar staan, maar je kan niet in het vel knippen. Zo knipte ik vroeger de randjes van de oren, van bv. De gecoupeerde bouvier. Je zag daar praktisch niet de overgang tussen oor en haar, lees klit. Ik zocht dan het randje oor, en knipte langs mijn vingers, en dan steeds korter tot ik het randje van het oortje zag.
Deed deed ik ook bij klitten, klit zo dicht mogelijk bij de huid pakken en boven de vingers knippen. Dan knipte je de klit dwars doormidden en kon je het uitborstelen. Of het mooi werd? Uiteindelijk wel, wat er bleef genoeg staan om later model,te knippen., ik deed dat liever dan de tondeuse er op, want tondeuse door klitten heen, dat trekt enorm aan de vacht, is niet fijn voor de hond en ,maakt de tondeuse bot.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 09:47

Ze staat er weer netjes op.
Ik heb het haar rond Lotus haar oren ook weer kort geknipt, het is weer gelukt. Een pak van mijn hart want Lotus werkt nooit mee en ik ben altijd bang om haar in haar oor te knippen maar ze heeft ze beiden nog.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 11:52

Het nadeel van langer haar is, vaker knippen, precies vier weken geleden, ik vond haar zo mooi, het haar ging hangen, mooi glad langs het lijfje. Maar op dit moment zo wei of energie, en ja langer haar is toch iedere keer borstelen, zeker als ze iedere dag door de blubber sjouwt. Moet ik haar dan netjes aan de riem houden op de stoep, nee dus, het is een hond en ze mag lekker sjouwen . Liefst niet rollen :lol

Dus vanmorgen, blikje gepakt, jassschort en dan staat ze alweer te springen bij de tafel yes yes yes.

Drie kwartier bezig geweest toen was energie totaal op.

Maar zo ziet er toch weer wat beter uit.

Afbeelding

En zo langharig was ze.

Afbeelding

Daarna gebeld met de apotheek over een rekening, die ze in kunnen dienen bij de verzekering, ieder jaar hetzelfde gedoe. . Doen ze niet, bazelverhaal, waar mevrouw zelf niet uit kwam, ik was zo boos, heb de telefoon weggegooid nadat ik niet zo netjes aan de telefoon was, zacht gezegd, weinig energie en dan loop ik dus over. Niet goed te praten, kon wel janken en liep te janken,
Maar Diki..... ze kwam boven op mij zitten, zeemde mij af, rustig worden vrouwtje. Kanjer is het.
Kortom we zijn vandaag weer een echt team, ik knip haar, en zij maakt mij rustig.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 11:53

Bovenste foto is na het wandelen, dus ja, vochtig en al weer een beetje vies :lol

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 feb 2022, 12:10

Wat mooi is ze weer :love ja langer haar heeft meer onderhoud nodig. Merk nu Kareltje ouder wordt de huid slapper wordt en je dus heel voorzichtig moet zin met borstelen.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 feb 2022, 12:13

Ientje schreef:
07 feb 2022, 11:52
Daarna gebeld met de apotheek over een rekening, die ze in kunnen dienen bij de verzekering, ieder jaar hetzelfde gedoe. . Doen ze niet, bazelverhaal, waar mevrouw zelf niet uit kwam, ik was zo boos, heb de telefoon weggegooid nadat ik niet zo netjes aan de telefoon was, zacht gezegd, weinig energie en dan loop ik dus over. Niet goed te praten, kon wel janken en liep te janken,
Maar Diki..... ze kwam boven op mij zitten, zeemde mij af, rustig worden vrouwtje. Kanjer is het.
Kortom we zijn vandaag weer een echt team, ik knip haar, en zij maakt mij rustig.
Spui gerust ongenoegen in de Eliesabeth bar hoor :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 12:42

Jo-Anne schreef:
07 feb 2022, 12:13
Ientje schreef:
Ik schaam mij, wat ik gezegd heb. ,, barst allemaal maar,, moet excuses maken, Maar ik weet niet wie ik aan de lijn had. Morgen bellen of ik de rekening bij de verzekering in kan dienen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 feb 2022, 13:24

Ientje schreef:
07 feb 2022, 12:42
Jo-Anne schreef:
Ientje schreef:
Ik schaam mij, wat ik gezegd heb. ,, barst allemaal maar,, moet excuses maken, Maar ik weet niet wie ik aan de lijn had. Morgen bellen of ik de rekening bij de verzekering in kan dienen.
Ik bedoelde dat je in de Eliesabethbar of clep bar dit soort dingen altijd kwijt kan dit is een verzorgingstopic :dogpet

Je moet je niet schamen nergens goed voor :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 14:08

Jo-Anne schreef:
07 feb 2022, 13:24
Ientje schreef:
Jo-Anne schreef:

Ik bedoelde dat je in de Eliesabethbar of clep bar dit soort dingen altijd kwijt kan dit is een verzorgingstopic :dogpet

Je moet je niet schamen nergens goed voor :blommetje
Snapte ik, maar ik was hier nu net leuk bezig. Ohhh ik maak een zootje van het forum.....

Lise

Bericht door Lise » 07 feb 2022, 16:08

Ientje schreef:
Jo-Anne schreef:
Ientje schreef:
@Ientje, het zal de medewerker die je aan de telefoon had, goed doen als je je excuses aanbiedt. Het is zo naar als je afgezeikt wordt terwijl je gewoon je werk doet en je aan bepaalde van hogerop opgelegde regels moet houden (ik spreek helaas uit ervaring). Degene die je aan de telefoon had, wist natuurlijk niet dat jouw energie op was en hij of zij daardoor de pispaal was. Je kunt ook een excuusmail sturen naar de apotheek.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 feb 2022, 18:56

@ Ientje
Soms is iets net de druppel :mrgreen
Excuus maken en je voelt je daar door zelf ook weer beter

Diki ziet er weer super mooi uit en wat is het toch een lieverd :love vind het zo mooi dat ze je zo tot rust kan brengen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 22:09

Corrie schreef:
07 feb 2022, 18:56
@ Ientje
Soms is iets net de druppel :mrgreen
Excuus maken en je voelt je daar door zelf ook weer beter

Diki ziet er weer super mooi uit en wat is het toch een lieverd :love vind het zo mooi dat ze je zo tot rust kan brengen
Dank je wel.
De mevrouw begreep het zou het doorgeven. Dus excuus gemaakt vanmiddag. Was inderdaad de bekende druppel.

Plaats reactie