Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Ientje

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Ientje » 07 apr 2022, 15:12

Jo-Anne schreef:
07 apr 2022, 14:00
Ientje schreef:
06 apr 2022, 18:51
Nee, ik kijk iedere avomd, dat is dom, want diki weet meteen of dat beestje er is. Dus ik kan beter op diki letten. Maar egeltje is denk ik weer in winterslaap gegaan,
hihi nee denk het niet die zijn wel wakker nu toch? zijn wel wandelende vlooienbaaltjes maar oh zo leuk :paashaas
Daaromkijk ik ook rond of egeltje er is, , voor die vlooienbaaltjes,........ diki kan dat beestje leuk vinden, ik ook, maar die zwarte springertjes heb ik dan weer liever niet

Marga.

Bericht door Marga. » 08 apr 2022, 11:22

Jo-Anne schreef:
07 apr 2022, 14:01
Marga. schreef:
05 apr 2022, 09:42
Corrie schreef:
04 apr 2022, 10:14
Echt hoor niet normaal dit weer :mrgreen
Ik kon me amper staande houden vanochtend met boodschappen doen :oldtimer
Zit nog uit te hijgen met een koppie koffie er bij

Ben jij een goeie klusser Marga, zelf de schommelbank opknappen en in elkaar zetten :super
Ik ben zeker geen goede klusser, ik heb eerder twee linker handen gelukkig zit de bank al in elkaar, ik hoef hem alleen te schuren en verven.
En welke kleur gaat het worden en de kussens zijn niet standaard te bestellen toch?

Afbeelding
Deze bank is het, ik wil hem in de zelfde kleur verven, de kussens zijn gelukkig wel los te bestellen. Het dakje zit er ook niet meer bij maar die schijnt snel lelijk te worden door de zon en ik heb een parasol dus ik kan ook prima zonder dakje maar ook die is wel bij te bestellen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 apr 2022, 13:14

Truus schreef:
02 apr 2022, 21:16
Hier een stukje tuin wat de tuinmannen hebben gemaakt is nog niet af kwam 2 schuttingen tekort die komen dinsdag.
Het lijkt wel of de tuin nu nog groter is ,en het is nu veilig voor Luca want al het gaas is weg, en hij kan ook niet meer op buurvrouw op visite :gniffel niet dat ze erg vond hoor ze vond het just leuk als Luca op haar plaats liep.
Maar ze zijn nog niet klaar maandag komen ze weer de heg moet nog recht gemaakt worden.
Er is zoveel gesnoeid woensdag komt het grofvuil en dan komen helpen met het op de dijk te leggen ben zo blij met die mannen :dance
Afbeelding
Als het klaar dan gaan we het gezellig maken.
Mooi geworden Truus de tuin was Luca een goeie hulp ook? :gniffel
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 09 apr 2022, 18:41

Is nog lang niet klaar, was van de week geen weer voor de tuinmannen maandag zijn ze er weer
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 apr 2022, 09:42

@Marga

Wat heerlijk die schommelbank zal vast mooi worden. Heb ik altijd graag willen hebben lekker schommelen :klapklap
Leuk dat je de bank gaat opknappen :zun
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 11 apr 2022, 11:14

Jo-Anne schreef:
11 apr 2022, 09:42
@Marga

Wat heerlijk die schommelbank zal vast mooi worden. Heb ik altijd graag willen hebben lekker schommelen :klapklap
Ik heb er al vaak opgezeten en wilde de zelfde bank kopen toen mijn dochter zei dat ik die van hun wel mag hebben, hij staat in de weg met het grasmaaien met de zitmaaier, ze moeten hem steeds verplaatsen. Ben ik even blij dat hij in de weg staat :egyptian, ik heb een kantenmaaier en die is vast prima geschikt om het gras onder de schommelbank weg te halen.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 apr 2022, 08:18

Wat een gelukje voor je Marga. Ben je er al aan begonnen? Enne lekker lang gras eronder is misschien ook wel lekker zacht.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 apr 2022, 09:43

Ientje schreef:
12 apr 2022, 08:18
Wat een gelukje voor je Marga. Ben je er al aan begonnen? Enne lekker lang gras eronder is misschien ook wel lekker zacht.
Hij staat nog bij mijn dochter, mijn zoon zal hem voor mij ophalen samen met een hek voor hun zelf. Maar het moet eerst toch zeker droog weer zijn en ik heb er geen haast mee, als ik er deze zomer maar van kan genieten.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 apr 2022, 14:07

Marga. schreef:
11 apr 2022, 11:14
Jo-Anne schreef:
@Marga

Ik heb er al vaak opgezeten en wilde de zelfde bank kopen toen mijn dochter zei dat ik die van hun wel mag hebben, hij staat in de weg met het grasmaaien met de zitmaaier, ze moeten hem steeds verplaatsen. Ben ik even blij dat hij in de weg staat :egyptian, ik heb een kantenmaaier en die is vast prima geschikt om het gras onder de schommelbank weg te halen.
Haha je hebt zeker mazzel ja want ze zijn in aanschaf best wel duur en dit is een hele mooie geen plastic of zo :mrgreen maar hij zal wel een hoop ruimte nemen ja :relax

Je kunt ook wat bloemen rondom de bank of loopkamille zaaien :tuin
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 apr 2022, 09:15

in het Oosten regen.....maar voor de rest :loveheart :zun :dogwalk

Donderdagochtend vroeg kan er lokaal een mistbank zijn, maar die verdwijnt snel. Er zijn zonnige perioden en 's middags ontstaan er wat stapelwolken.

Vanochtend geeft het KNMI code geel af voor plaatselijk dichte mist in de zuid-oostelijke provincies. De mistbank zal in de loop van de ochtend verdwijnen.

Verder gaat vandaag veel de zon schijnen met afwisselende stapelwolken. In het oosten is er kans op regen. De temperatuur loopt op tot 15 graden aan zee, landinwaarts kan de temperatuur stijgen tot 18 à 19 graden.

Uit het noordwesten waait een zwakke tot matige wind. Heel misschien valt er een korte bui in Zuid-Limburg. Vanavond koelt het af tot een graad of 6.

Morgen is er een mix van zon en stapelwolken. Het blijft droog en het wordt 13 tot 17 graden. Daarbij waait een matige noord- tot noordoostenwind.

:zun :zun :zun :zwaai

Fijne dag allemaal :xlove :lopen :run
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 apr 2022, 09:25

:paashaas :vrolijkpasen :artei
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 apr 2022, 15:45

Paaskuikentjes.
Vanmorgen geen telefoon bij mij.maar waterkipje had jonkies, zo te zien 5 of 6, nog op het nest, zo schattig

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2022, 10:35

Jo-Anne schreef:
13 apr 2022, 14:07
Marga. schreef:
11 apr 2022, 11:14
Jo-Anne schreef:
@Marga

Haha je hebt zeker mazzel ja want ze zijn in aanschaf best wel duur en dit is een hele mooie geen plastic of zo :mrgreen maar hij zal wel een hoop ruimte nemen ja :relax

Je kunt ook wat bloemen rondom de bank of loopkamille zaaien :tuin
Hij gaat zeker ruimte innemen maar ik heb voor een huurhuis behoorlijk wat ruimte rond het huis dus hij past prima. Ik zal eens kijken wat loopkamille is maar hij komt op het gras te staan dus ik denk dat het wel goed komt.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 apr 2022, 10:38

Het is hier vanmorgen wat bewolkt maar dit was al voorspeld.

Een mooi paasweekend gewenst !! :vrolijkpasen :artei

Truus

Bericht door Truus » 18 apr 2022, 11:49

Een fijne 2 de paasdag :paashaas
Het is prachtig weer ga er een gezellige dag van maken
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 apr 2022, 15:57

Goedemiddag, ben ik ook nog even. Eindelijk mijn nieuwe telefoon, die al zeker twee weken in het doosje in de bijkeuken lag, in gebruik genomen. ,Volgens coolblue zou mijn geheugenkaartje van de oude telefoon perfect passen. Passen deed het ook, maar lezen kon mijn nieuwe foon hem niet, moest eerst formatteren. dus gedaan. Ja ik weet dat dan alles er af is, maar ja, een geheugenkaartje in een la werkt ook niet. :ffedenken
Via Google account alles over kunnen zetten, vond ik al heel erg knap van mezelf :goedzo , zelfs de wekker doet het nog., en de Fotoos staan er op en alle appjes...... zonder naam.
Want alle contacten stonden dus kennelijk op dat geheugenkaartje :gniffel dus alle telefoonnummers opnieuw in moeten voeren. Wat een werk :surprised
Bij ieder appje en ik had er wel drie vandaag een bere herrie, weer zoeken waar ik dat aan kan passen, vervolgens hoorde ik niets meer, wat een rust, bleek ik het geluid uitgezet te hebben, vroeger erg blond. :) . :giller
En ik had vandaag nog wel met een nieuw vogeltje willen beginnen, :geenidee
En ik heb nog niet eens geprobeerd of het ding wel kan telefoneren :lol

Verder nieuws. Mijn linker voet begint nu ook goed pijn te doen, dus twee voeten in de lappenmand. De ene met ontstoken aanhechtpunten van de achillespees en de andere aan de zijkant van de wreef. Vanmiddag gelopen met Diki :lopen kalmpjes aan, maar kon bijna niet thuis komen. Jammer dat ik niet ook vier pootjes heb :dogwalk

Fijne avond

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 apr 2022, 11:45

Gedoe hè Ientje met zo`n telefoon vroeger zat er gewoon een draaischijf aan :lol
Ja hadden we maar als het zo uitkwam 4 pootjes konden we die andere twee inzetten als we niet naar huis konden komen :gniffel
hoe kan dat toch dat je nu ook last hebt van je linkervoet misschien dat je de rechter ontziet :geenidee ermee rusten is ook zo moeilijk.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 apr 2022, 12:53

Ohhh Ientje, je verhaal lachend zitten lezen :lol
Vind het knap hoor hoe je alles weer voor elkaar hebt gekregen :applaus doe het je echt niet na

Wat vervelend, 2 pijnlijke voeten :cry
Helpt die spalk eigenlijk wel
Beterschap :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 apr 2022, 19:12

Corrie. Ben je aan het opknappen? :blommetje

Jo Anne en Corrie.
Geen idee , inmiddels zit er een bult met vocht aan de binnenkant van de wreef. Als ik Google...... peesontsteking.....maar dan een andere pees dan de achillespees. Denk dat het klopt, want de pijn is hetzelfde,
Ach ja. Wie weet, de ene ontzien, de andere meer pijn. :ffedenken

Enne, de telefoon kan ook bellen. Ik heb een telefoontje zelf gedaan, en eentje binnen gekregen. :lol

Marga.

Bericht door Marga. » 20 apr 2022, 08:34

Knap hoor Ientje dat je de telefoon alleen aan de praat hebt gekregen ik heb voor dit soort dingen meestal de hulp van één van mijn kinderen nodig.
Waarschijnlijk raakt je andere voet nu overbelast doordat je eerst de pijnlijke voet ontzag.

De Paasdagen zijn weer achter de rug, ze waren gezellig maar druk. Er zat niets in de planning tot mijn zoon de eerste Paasdag vroeg of ik het leuk zou vinden om met meerdere buren te barbecueën, ja dus en het was gezellig. De tweede Paasdag ben ik mee geweest eieren zoeken voor de dorpskinderen en aan het einde van de middag ging ik courmetten bij mijn dochter. Tussendoor heb ik de zomerkleding gewassen en de winterkleding weer opgeborgen, alleen de winter hondenuitlaatjas hangt nog aan de kapstok, het kan s, morgens best nog koud zijn.

Ik heb gisteren de honden buitenren weer neer gezet dus de honden kunnen ook weer een paar uur naar buiten. Hij staat op de stenen dit is beter voor hun nagels, die slijten dan sneller waardoor ze hopelijk minder vaak geknipt hoeven te worden.

Plaats reactie