Bericht
door Lise » 19 mei 2022, 20:03
Tja, dan is het bijna zover. Maandag 23 mei bereik ik de pensioengerechtigde leeftijd van 66 jaar en zeven maanden. Tot 1 januari 2023 werk ik nog maar drie ochtenden i.p.v. vier dagen. Na 1 januari 2023 stop ik ook met het drie ochtenden werken en wordt het me time. Vandaag heb ik afscheid genomen van een aantal collega's. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht om zo te genieten van het in het middelpunt van de belangstelling te staan. Het was een super dag met een afsluitende "examen" lunch. Horeca studenten moesten examen doen en ik was uitgenodigd als gast. Ik heb ervan genoten. Aan het begin van de lunch stonden de studenten nog strak van de stress, maar hoe meer het einde in zicht kwam, hoe meer ik ze zag ontspannen.
Bloemen, flessen wijn, boeken en veel lieve kaartjes waren de opbrengst van vandaag. Het kaartje wat mij het meeste raakte was van een 20-jarige stagiere. Zij loopt als jonkie ,buiten haar schuld, tegen dingen aan die ik benoemde bij haar stagebegeleider en ik voor haar in de bres sprong. Zij is mij hier super dankbaar voor en heeft mij dit ook laten weten.
Vrijdagavond ga ik naar het grote feest van mijn werkgever. Feest is niet ter ere van mijn afscheid, maar wegens het 25-jarige bestaan van "onze" school. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. De afgelopen 21 jaar heb ik verschillende functies gehad en natuurlijk ook heel veel collega's, die je bij verandering van functie uit het oog verliest. Er komen 1000 personeelsleden naar het feest, dus ik ga veel oude collega's zien en spreken. Blij dat het weer kan na alle Corona ellende.