Neehoor geen telelens gewoon met de telefoon genomen, waarschijnlijk een witvlaksvlinder komt eruit....
Wat gebeurd er in mijn tuin
Re: Wat gebeurd er in mijn tuin

Waarom durf je ze niet te eten?
Heb je er geen stro onder liggen?

Stro komt eraan, maar zou dat echt helpen?
Nog een beessie in je tuin Jo- Anne
Wilde ik vanmorgen die ene rijpe aardbei plukken , foetsie
@ ientje
Waarom wil jij de aardbeitjes niet eten ?
Wilde ik vanmorgen die ene rijpe aardbei plukken , foetsie
@ ientje
Waarom wil jij de aardbeitjes niet eten ?

Vandaag een compleet leeggegeten aardbei gevonden
, stro gestrooid tussen de plantjes, de aardbeien er boven op gelegd. En morgen komen drie zakjes oesterschelpen grit, dat gaat er ook nog tussen, kijken of ik nog wat aardbeien overhoud, vandaag nog 5 dikkerds eraf gehaald, ze worden in huis verder rood, die nog helemaal gaaf zijn, morgen in de yoghurt. 
Klopt, hij staat in de volle zon.Jo-Anne schreef: ↑02 jun 2024, 08:52Oh wat leuk die blauwe bessen, staat de struik in de volle zon bij jou Marga?
Nieuwegeinse slakken vinden het stro verrukkelijk. Gisteravind even gekeken onder de aardbeien, brrrrrrr. Nu dus grit gaan strooien. Ook op de markt een slakafwerende plant gekocht. Geen idee hoe hij heet, maar hij ruikt sterk. Iets met hele kleine blauwe bloemetjes in aarvorm, zal een foto maken, maar vandaag niet, want ik heb niet mijn beste dag, ben zo moe.
En het goede nieiws, mijn bloeddruk is perfect en mijn nieren ook. Vanmorgen gebeld door de arts. De bloeddruk had ik zelf opgenomen.
En het goede nieiws, mijn bloeddruk is perfect en mijn nieren ook. Vanmorgen gebeld door de arts. De bloeddruk had ik zelf opgenomen.
@ Ientje
Goed nieuws altijd fijn
Ik las iets van planten waar slakken een hekel aan hebben , wat ik onthouden heb is Goudsbloem en Vingerhoedskruid , Lavendel en soorten kruiden
Koffiedik schijnen ze ook een hekel aan te hebben
Hier niet veel last van naaktslakken maar mijn aardbeitjes verdwijnen , denk door de vogeltjes maar heb ze nog niet kunnen betrappen
Goed nieuws altijd fijn
Ik las iets van planten waar slakken een hekel aan hebben , wat ik onthouden heb is Goudsbloem en Vingerhoedskruid , Lavendel en soorten kruiden
Koffiedik schijnen ze ook een hekel aan te hebben
Hier niet veel last van naaktslakken maar mijn aardbeitjes verdwijnen , denk door de vogeltjes maar heb ze nog niet kunnen betrappen

Toscaanse Jasmijn , vol met knopjes
Hoop dat ze binnenkort massaal opengaan en we ook is buiten kunnen zitten .
Vandaag hier koude wind .

Hoop dat ze binnenkort massaal opengaan en we ook is buiten kunnen zitten .
Vandaag hier koude wind .

Mooi Corrie, ja de jasmijn, ruikt hij een beetje muf, volgens mij hier dezelfde tegen de schutting aan.
Wat een plant is dat zeg wow....
Corrie is je hortensia is te nat of in een te kleine pot, hij heeft zulke gele blaadjes...of hoort het zo

Hortensia niet te nat , mischien voedings te kort maar heb dat wel gegeven ,
Was van plan om nieuwe aarde te geven maar niks van gekomen , is ook zo zwaar werk
Was van plan om nieuwe aarde te geven maar niks van gekomen , is ook zo zwaar werk

Bij potten doe ik vaak een paar handen verse aarde er boven op, dat zakt vanzelf weer, de meeste potgrond bevart toch wat meststoffen.
De aardbeitjes , morgen misschien goed voor door de Yoghurt

M'n rozen boompje

Knoppen in de Hortensia en de hangers doen het ook goed

M'n rozen boompje

Knoppen in de Hortensia en de hangers doen het ook goed

Corrie die roos zo mooi, vind die kleur zo prachtig
Ik zoek nog zo`n keulse pot
bij mij geen aardbei te bekennen
Zit er een vogeltje in het huisje?
En hoe is het met de Merel?

Ik zoek nog zo`n keulse pot
Zit er een vogeltje in het huisje?
En hoe is het met de Merel?

Jammer maar het vogelhuisje word niet gebruikt en de Merel is waarschijnlijk bij de buurvrouw verder gegaan met nest bouwen , denk in de conifeer want daar zag ik regelmatig gefladder , had zo gehoopt op nestje hier
Die Keulse pot heb ik al meer dan 50 jaar , had ook nog een kleinere maar die is gesneuveld
Die Keulse pot heb ik al meer dan 50 jaar , had ook nog een kleinere maar die is gesneuveld